Google

יהודה אלרום - בנק בנלאומי, שמעון חדש (מנהל סניף)

פסקי דין על יהודה אלרום | פסקי דין על בנק בנלאומי | פסקי דין על שמעון חדש (מנהל סניף) |

23607-04/14 תק     27/11/2014




תק 23607-04/14 יהודה אלרום נ' בנק בנלאומי, שמעון חדש (מנהל סניף)








בית משפט לתביעות קטנות בקריות



ת"ק 23607-04-14 אלרום נ' בנק בנלאומי
באמצעות מנהל הסניף מר שמעון חדש


תיק חיצוני:


בפני

כב' הרשם בכיר
נדים מורני

תובע
יהודה אלרום

ת.ז. 061892279


נגד

נתבע
ים
1. בנק בנלאומי

2. שמעון חדש
(מנהל
סניף)





פסק דין




1.
התובע הינו אדם מבוגר ונכה ונמנה על חוג לקוחותיו של הנתבע מס' 1
(להלן: "הבנק") מזה כ-40 שנה.

2.
ע"ש התובע התנהלה תוכנית חסכון בבנק לפיה הוא הפקיד סך 200 ₪ לחודש (להלן: "התוכנית").

3.
ביום 31/12/13, התובע קיבל מהבנק מכתב הכולל מידע על תוכניות החיסכון המתנהלות בחשבונו מס' 116114 ממנו למד שתחנת היציאה הקרובה מהתוכנית חלה ביום 17/3/14.

4.
לטענת התובע, ביום 6/2/14 הוא הודיע לפקידה המטפלת בחסכונות מטעם הבנק שהוא מעוניין להפסיק את התוכנית ולהעביר את שוויה לחשבונו במועד התחנה הקרובה (17/3/14) ואף ביקש באותו יום לפתוח תוכנית חסכון חדשה ע"ס 100 ₪ לחודש.

5.
התובע טען כי הגיע לסניף הבנק ביום 20/3/14 על מנת למשוך כסף מחשבונו והוברר לו שהתוכנית לא נפרעה.

6.
התובע הורה לבנק בשנית לשחרר את הכספים שבתוכנית והפעם התוכנית שוחררה והפדיון הועבר לחשבונו .

7.
עפ"י דף החשבון שהוגש ע"י התובע, הסכום שהצטבר בתוכנית הועבר לחשבונו ביום 23/3/14, לעומת זאת, חשבונו חויב בסך 100 ₪ לחודש החל מיום 2/3/14 שהועבר לתוכנית החיסכון החדשה שפתח.

8.
אחרי פירעון התוכנית, התובע הגיע לבנק והגיע עד לחדרו של מנהל הסניף מר חדד שמעון (הנתבע מס' 2) (להלן: "המנהל"), במטרה לשאול אותו על הזלזול בלקוחות ובבלגן הקיים בבנק והוא סולק, לטענתו, ע"י המנהל בעצבים ובהתנהגות לא ראויה ללקוח בבנק.

9.
התובע טען בתביעתו כי בגלל זה הוא הרגיש לא טוב והיה חולה למשך שבוע בבית.

10.
התובע העיד שהוא לא בא למנהל על מנת לריב איתו, אלא לדבר איתו והמנהל התנפל עליו בעצבנות, העליבו וסילקו מחדרו ובכך הוא בייש אותו בפני
כל הפקידים שמכירים אותו ועקב כך הוא החליט למשוך את כל הכספים שלו מהבנק ולסגור את חשבונו.

11.
התובע הגיש תביעה קטנה ותבע מהנתבעים פיצוי בסך 15,000 ₪ בגין הנזקים שנגרמו לו לרבות בגין עוגמת נפש.

12.
התובע העיד שאין בחזקתו מסמך כלשהו המעיד כי הוא נתן הוראה לפקידי הבנק לפרוע את התוכנית וטען כי הוא סמך על פקידת הבנק.

13.
המנהל העיד כי הוא לא הכיר את התובע, וכי הסיטואציה הייתה שהתובע הגיע לחדרו בצעקות, כאשר הוא ישב ושוחח בטלפון והוא ביקש ממנו לצאת מחדרו וימתין עד שיסיים את השיחה והתובע המשיך בצעקותיו וירד לקומה הראשונה של הסניף.

14.
המנהל העיד גם שברגע שלקוח נותן הוראה לפירעון תוכנית חסכון, עליו לחתום על טופס משיכה, הפעולה מתבצעת במחשב ומודפסים
שני עותקים, האחד נמסר ללקוח והשני נשמר בבנק.

לטענת המנהל, הלקוח לא חתם על טופס לפירעון התוכנית וכאשר חתם על טופס, התוכנית נפרעה תוך 3 ימים.

דיון והכרעה:

15.
מאחר ופירעון התוכנית היה חשוב לתובע, הוא היה צריך לבקש את הפירעון בכתב ולשמור בידו העתק מהבקשה, דבר אשר לא נעשה וזה גרם לאיחור של מספר ימים בשחרור כספי התוכנית .

16.
התובע טען כי עקב הצעקות שחטף מהמנהל, הוא חלה למשך שבוע ,אולם, הוא לא הציג תיעוד רפואי כלשהו המעיד על כך.

17.
התובע לא הצליח לשכנע את ביהמ"ש שהוא נתן הוראה לבנק בהתאם לנהלים וכי הוראתו לא בוצעה וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקים ומה הם הנזקים שנגרמו ומה גובהם.

18.
לעניין התנהגות מנהל הבנק הנטענת, מתעוררת בתיק זה שאלה חשובה
והיא האם ניתן לפנות לערכאות משפטיות בתביעות נזיקיות כנגד עובדי ציבור, או כנגד כל אדם אחר בגין התבטאויות הנחשבות בעיני התובע כהתבטאויות פוגעניות, ולעומת זאת, הם נחשבות בעיני אומרם או בעיני האדם הסביר כהתבטאות רגילה ומקובלת?!

19.
האם קיימת עילת תביעה כנגד פקיד ציבור, או פקיד בנק, או כנגד כל אדם אחר שמתבטא כלפי האחר בביטויים כגון: אני לא פנוי, אל תפריע לי ותצא מחדרי, אין לי זמן בשבילך!

20.
יש להבחין בין אמירות פוגעניות הנחשבות בעיני האדם הסביר כמאיימות, מעליבות, מפחידות ומשפילות, אשר יכולות ליצור עילות תביעה, לבין אמירות שאינן בהכרח מנומסות שאינן יוצרות עילות תביעה.

21.
אין להרחיב את היריעה מעל לדרוש, שמא לאחר מכן יוגשו תביעות משפטיות כנגד אנשים שאינם אומרים "בוקר טוב" לאחרים.

22.
במקרה שבפני
נו, התבטאות המנהל יתכן ולא הייתה במקומה ואף לא "מנומסת", אולם אין בה "פוגענות" ואינה יוצרת עילת תביעה.


חשוב להבחין בין "פוגענות" אובייקטיבית שכל אדם סביר מתייחס אליה כזו לבין "פוגענות" סובייקטיבית בעיני האדם המופנית אליו להבדיל מהאדם הסביר שאינה יוצרת עילת תביעה.


המנהל ביקש מהתובע לצאת מחדרו ולהמתין מחוץ לחדר עד שיתפנה, כפי שהמנהל העיד, גם אם בקשה כזו הייתה מלווה בהרמת קול לא מנומסת, עדיין אינה יוצרת עילת תביעה.

23.
חשוב לציין שכמעט בכל מוסד ציבורי קיימים אחראים על המשמעת , מחלקה לפניות הציבור ומחלקה לשימור לקוחות
ומקרים גבוליים כגון אלה ראוי שיטופלו באותה מסגרת ולא בכותלי בית המשפט.





24.
לאור האמור לעיל ובהעדר ראיה שהבנק הפר הוראה שניתנה ע"י התובע, ובהעדר הוכחת נזק ולאור נסיבות המקרה, אני מחליט לדחות את התביעה ללא חיוב בהוצאות.

המזכירות תמציא העתק מ

פסק דין
זה לצדדים ותסרוק את המסמך ת/1. בתיק.

ניתן היום,
ה' כסלו תשע"ה, 27 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 23607-04/14 יהודה אלרום נ' בנק בנלאומי, שמעון חדש (מנהל סניף) (פורסם ב-ֽ 27/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים