Google

יערה קליפר - יוסף בן דוד, ניב בן דוד, צומת עובדים בע"מ ואח'

פסקי דין על יערה קליפר | פסקי דין על יוסף בן דוד | פסקי דין על ניב בן דוד | פסקי דין על צומת עובדים ואח' |

63178-12/12 א     01/12/2014




א 63178-12/12 יערה קליפר נ' יוסף בן דוד, ניב בן דוד, צומת עובדים בע"מ ואח'








המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 63178-12-12 קליפר נ' בן דוד ואח'

תיק חיצוני
:

01 דצמבר 2014



בפני

כב' השופטת
דניה קרת-מאיר


התובעת

יערה קליפר
ע"י ב"כ עוה"ד חברוני ואח'


נגד


ה
נתבעים

1. יוסף בן דוד
2. ניב בן דוד
3. צומת עובדים בע"מ
4. צומת עובדים סעוד ורווחה (2007) בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד שלום גולדבלט ואח'



החלטה
בבקשות 25 ו-26

לפניי בקשה נוספת בעניין גילוי מסמכים והעתקתם, שהוגשה על ידי המבקשת, ובקשה מוסכמת לדחיית דיון ההוכחות הקבוע למחר.

החלטה מקיפה בעניין גילוי מסמכים והעתקתם ניתנה ביום 21.9.2014. בהחלטה נקצבו לצדדים מועדים ברורים וקצובים להשלמת הליכי הגילוי והעיון וכן להגשת תצהירי עדות ראשית.
המועדים שנקבעו נועדו, בין היתר, לתחום לסד זמנים את הליכי הגילוי והעיון שהצדדים האריכו בהם עד מאד, ולאפשר את קיומו של דיון ההוכחות שנקבע בתיק – במועדו, ביום 2.12.2014.

בהחלטה, הורה בית המשפט מפורשות אלו מסמכים על הצדדים להעביר, לאיזה צורך (עיון והעתקה) ובאילו מועדים.
מהבקשה, התגובה והתשובה בעניין המסמכים עולה כי הצדדים עשו דין לעצמם והחליטו שלא לקיים את הוראות בית המשפט. הצדדים יצרו לעצמם לוח זמנים חדש להעברת המסמכים, ואף התעלמו באופן בוטה מחובתם להגיש תצהירי עדות ראשית במועדים שקבע לכך בית המשפט. אף על פי כן, לא טרח מי מהצדדים להגיש לבית המשפט כל הודעה או בקשה בעניין זה, לרבות לא בקשה לדחיית מועד הגשת התצהירים או בקשה לדחיית מועד הדיון הקבוע בתיק.

לא רק החלטת בית המשפט לא קויימה על ידי הצדדים, אף הסכמות אליהן הגיעו נפרצו על ידיהם או על ידי מי מהם. אף על פי כן, עד ליום 18.11.2014, לא הגישה התובעת כל בקשה בעניין.

בהחלטה נקבע כי "בתוך 3 ימים ימסור כל צד את המסמכים שברשותו לעיון הצד שכנגד, בדרך עליה יסכימו הצדדים". אין אלא להצר על כך, שהצדדים כשלו בהסדרה עצמאית של עניין כה פעוט וטכני כדרך העברת המסמכים זה לעיונו של זה (ומטבע הדברים אף להעתקתם), ובחרו להתנהל באופן שמצריך את בית המשפט לשוב ולהידרש לעניין, לאחר שפסק בו בהרחבה והתווה לצדדים דרך ברורה (ולמצער, ברורה דיה) לביצוע הוראותיו.

התנהלותם הבלתי ראויה של הצדדים – ובפרט של התובעת, אשר אמורה הייתה להיות זו שתגיש ראשונה את תצהיריה – הובילה למצב בו אין תוחלת בקיום דיון ההוכחות הקבוע למחר. בית המשפט נאלץ לדחות את הדיון – שהבקשה המוסכמת לדחייתו הוגשה אך הבוקר.

למרות שבנסיבות אלה ניתן היה לעמוד על קיומו של דיון הוכחות, ובהיעדר תצהירים מטעם התובעת הייתה התביעה נמחקת, יידחה דיון ההוכחות הקבוע למחר.
הדיון הקבוע ליום 24.12.14 יישאר על כנו, ודיון הוכחות נוסף יתקיים ביום 21.1.15 בשעה 09:00.

לעניין הבקשה בנושא מסמכים יש לקבוע:
1.
כל חומר שהועבר על ידי צד אחד למשנהו במסגרת הליכי גילוי המסמכים מאז הגשת התביעה ועד עתה, יוחזר מיידית למי שהחזיק בו לכתחילה.
2.
כל חומר שאמור, על פי ההחלטה הקודמת, לעמוד לעיון ולהעתקה, יועתק על ידי הצד המחזיק בו ויועבר על ידיו באמצעות שליחות מיידית, לצד שכנגד.
כל צד יישא, בשלב זה, בהוצאות ההעתקה והשינוע, ישמור בידיו את הקבלות המקוריות שיתקבלו בגין הוצאות אלה ויהיה רשאי לטעון בעניין זה בשלב פסיקת ההוצאות.
3.
צו להוצאות:
בשל הפגיעה הממשית שגרמו הצדדים, בהתנהלותם, ליעילות הדיונית וליומנו של בית המשפט, יישא כל אחד מהצדדים בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 1500 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד מועד התשלום בפועל.


ניתנה היום, ט' כסלו תשע"ה, 01 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.











א בית משפט מחוזי 63178-12/12 יערה קליפר נ' יוסף בן דוד, ניב בן דוד, צומת עובדים בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 01/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים