Google

מיטל שייחי, אלעד שייחי - אריאל אוחיון

פסקי דין על מיטל שייחי | פסקי דין על אלעד שייחי | פסקי דין על אריאל אוחיון

55940-06/14 תק     11/12/2014




תק 55940-06/14 מיטל שייחי, אלעד שייחי נ' אריאל אוחיון








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



ת"ק 55940-06-14 שייחי ואח' נ' אוחיון


תיק חיצוני:


בפני

כב' הרשמת בכירה
דליה אסטרייכר


תובעים

1.מיטל שייחי

2.אלעד שייחי


נגד


נתבעים

אריאל אוחיון




פסק דין


1.
לפני תביעה שענינה נזק שנגרם לרכב התובעים, בתאונת דרכים שארעה ביום 2.12.13, כאשר התובעת 1 נסעה ברח' גאולים בראשון לציון, וממולה בנתיב הנגדי נסע טרקטור.

2.
אין מחלוקת כי הנתבע, שהיה רכוב על אופנוע ונסע מאחורי הטרקטור יצא לעקיפת הטרקטור. כמו כן, אין מחלוקת כי התאונה ארעה בנתיב נסיעתה של התובעת 1, בעודו מבצע את העקיפה ולא בנתיב הנסיעה של הטרקטור, הוא הנתיב הנגדי.

3.
בדיון בפני
העידו התובעת 1, שנהגה ברכב וכן הנתבע שרכב על האופנוע וביצע את העקיפה. כמו כן, העיד שכן שהיה בקרבת התאונה ואף ניגש לסייע לנתבע לאחר התאונה, אך לא היה עד לה.

4.
בעדותה סיפרה התובעת כי נסעה ישר עם כיוון נסיעתה ובנתיב הנגדי נסע טרקטור כאשר לפתע אופנוע הנתבע יצא לעקיפת הטרקטור תוך שהוא חודר לנתיב נסיעתה והתנגש בה חזיתית.

הנתבע, מצדו, העיד כי התובעת יצאה מחניה ועברה לנתיב הנסיעה הנגדי לכיוון בו נסע הנתבע ופגעה בו, באותו הזמן שבו הנתבע יצא לבצע את העקיפה.

5.
לאחר שקראתי את כתבי הטענות, עיינתי במסמכים ובתמונות שהוגשו לי במהלך הדיון, שמעתי את העדים ואת החקירות הנגדיות, הגעתי למסקנה כי גרסתה של הנהגת התובעת עדיפה על זו של הנתבע, בהינתן מאזן ההסתברויות הנקוט במשפט האזרחי, משהיא סבירה ומתקבלת על הדעת יותר מגרסתו של נהג האופנוע, באשר לאופן קרות התאונה.

ואלה נימוקי:

א.
באשר לשאלת האחריות בתביעה זו- נאמנה עלי גרסת הנהגת התובעת לפיה אין כל קשר ליציאתה מהחניה. התאונה התרחשה כאשר התובעת כבר נסעה בפועל ישר בנתיב נסיעתה ובמרחק כדי שני בנינים ממקום החניה האמורה.

ב.
אני קובעת כי התאונה ארעה כתוצאה מהעקיפה אליה יצא הנתבע. כך עולה מהתמונות שהוצגו על ידי התובעת וכך אומרים גם ההגיון והשכל הישר. הנתבע נסע באזור מגורים בו ישנן חניות לאורך כל הרחוב, הנתבע לא השית שימת לב לדרך ולא התאים את נסיעתו לתנאי הדרך והתנועה בה. על הנתבע היה לצפות כי ברחוב אשר לכל אורכו חניות ומכוניות חונות יצאו ויכנסו רכבים מחניות אלה. על הנתבע היה להתאים את נסיעתו לתנאי הדרך, להתאזר בסבלנות ולא לעקוף טרקטור באזור בנוי ולחדור לנתיב הנסיעה הנגדי. הנתבע אחראי לתאונה ולתוצאותיה.

6.
באשר לנזקים- לכתב התביעה צורפה חוות דעת שמאי שלא נסתרה בכל הנוגע לנזקי התובעים.

7.
אשר על כן, ובהתבסס על הקביעות האמורות, אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעים סך כולל של 4,154 ₪ הכולל עלות תיקון הרכב ושכר השמאי.


כמו כן, אני מחייבת את התובע בהוצאות משפט בסך 500 ₪.

סכומים אלה ישולמו תוך 30 ימים מיום מתן פסק הדין,
שאם לא כן ישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.


ניתן להגיש בקשת רשות ערעור תוך 15 ימים לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.




ניתן היום,
י"ט כסלו תשע"ה, 11 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 55940-06/14 מיטל שייחי, אלעד שייחי נ' אריאל אוחיון (פורסם ב-ֽ 11/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים