Google

אייל ויסמן, אייל וענבל מחנאות בע"מ - ג'י כפר-סבא בע"מ

פסקי דין על אייל ויסמן | פסקי דין על אייל וענבל מחנאות | פסקי דין על ג'י כפר-סבא בע"מ

5066-07/14 תט     17/12/2014




תט 5066-07/14 אייל ויסמן, אייל וענבל מחנאות בע"מ נ' ג'י כפר-סבא בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"ט 5066-07-14 ג'י כפר-סבא בע"מ
נ' ויסמן ואח'




תיק חיצוני: 0142649149




מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופט
עמית יריב


מבקשים

1
.
אייל ויסמן

2
.
אייל וענבל מחנאות בע"מ


נגד


משיבה

ג'י כפר-סבא בע"מ



החלטה

1.
לפניי התנגדות לביצוע שטר חוב ע"ס למעלה מ-190,000 ₪, אשר ניתן להבטחת חיוביה של המבקשת 2, זכיינית של רשת "ריקושט" (להלן: "ריקושט"), במסגרת הסכם שכירות שבין ריקושט ובין המשיבה לחנות שהפעילה המבקשת 2.
2.
בפי המבקשים שלל טענות המצדיקות, לשיטתם, קבלת ההתנגדות ועיכוב ההליכים. בין היתר טוענים המבקשים, כי בין הצדדים מתקיימים הליכים מקבילים הן במסגרת תביעת פינוי שהגישה המשיבה כלפי המבקשת 2 והן במסגרת הליך שהגישה המשיבה נגד המבקשת 2 במסגרת הליך מימוש אגרת חוב בבית המשפט המחוזי מרכז. אלה מצדיקים, לשיטת המבקשים, עיכוב ההליכים עד להכרעה בהליכים המקבילים.
3.
לגופו של עניין, טוענים המבקשים כי אין הם חייבים דבר למשיבה, בין היתר מחמת כישלון תמורה, בשל הפרות שונות בתנאי השכירות, אשר פורטו בהרחבה (ושמא נאמר – בהרחבה יתרה) בתצהירו של המבקש 1.
4.
לאחר שעיינתי בחומר הראיות ושמעתי את עדותו של המבקש 1, נחה דעתי כי יש לקבל את ההתנגדות וליתן למבקשים רשות להתגונן מפני התביעה, אולם יש להתנות זאת בהפקדה כספית בסכום משמעותי.
5.
אין חולק, כי בין המבקשים ובין ריקושט קיימת מחלוקת עסקית – אשר אינה נדונה לפניי, ועל כן אין בדעתי להידרש לה. אין חולק גם, כי המבקשת 2 לא שילמה את דמי השכירות שבהם היא חייבת מכוח הסכם השכירות, ומכוח התחייבותם המפורשת של המבקשים, וזאת במשך תקופה של חודשים אחדים. יש לציין עוד, כי התרשמתי לרעה מעדותו של המבקש 1, עדות שהתאפיינה בתשובות מתחמקות לשאלות, בחזרה על סיסמאות קבועות, במנותק מן השאלות שנשאלו, ובתשובות בלתי מדויקות. כך, למשל, כאשר נשאל המבקש מתי לאחרונה שילם את דמי השכירות, השיב כי איננו זוכר (עמ' 3 ש' 13), אך הודה כי עודנו מחזיק בנכס (עמ' 3, ש' 15 – 17). הטענה כאילו המבקשים מצויים ביתרת זכות כספית נכון לחודש יוני 2014 הועלתה, ויש בה כדי להצדיק מתן רשות להתגונן בשלב מקדמי זה, אולם סיכוייה להתקבל בסופו של דבר – אינם גבוהים.
6.
עולה מן האמור, כי אין מחלוקת שהמבקשים אינם משלמים את דמי השכירות מזה פרק זמן שהמבקש 1 לא ידע לנקוב בו, כלומר – מדובר בפרק זמן ניכר ומשמעותי, למעט זיכוי בגין חילוט ערבות בנקאית, וכן כי חרף העובדה שדמי השכירות אינם משולמים – המבקשים מוסיפים להחזיק בנכס. יוער, כי הטענות שמעלים המבקשים בנוגע להפרות ההסכם נוגעות כולן לשירותים המכוסים בדמי הניהול המשולמים למשיבה, אולם לא תיתכן מחלוקת, כי כל עוד תופסים המבקשים את החנות, הם מקבלים תמורה לרכיב דמי השכירות, ועל כן גם סיכוייה של טענת כישלון תמורה מלא להתקבל – אינם גבוהים.
7.
החיוב בהפקדה נובע הן מסיכויי ההגנה, שאינם גבוהים כלל ועיקר, והן מן הרושם שהתקבל בשלב החקירה, שלפיו המבקשים עושים מאמץ "למשוך זמן", ולדחות את הצורך להתמודד עם חובם הנטען למשיבה. הפקדה כספית בשיעור משמעותי יהיה בה כדי לאזן במידת מה בין זכותם של המשיבים להוכיח את הגנתם (שכן מדובר בתובענה שטרית, והנטל רובץ על כתפי המבקשים) ובין זכותה של המשיבה שלא לנהל הליכי סרק.
8.
עוד יוער, כי עיינתי בטענות בדבר ההליכים המקבילים, וצר לי לומר, כי הצגתם של הליכים אלה בחומר שלפניי אינה רלוונטית: הליך שטרי מתנהל בנפרד ובמובחן מהליכים אחרים, בוודאי מהליכי פינוי, ועל כן – אינני רואה מקום לעכב את הדיון בבקשת הרשות להתגונן עד להכרעה בהליכים אחרים – אשר הקשר שלהם למשיבה אינו ברור וחד-משמעי.
9.
אשר על כן, ההתנגדות תתקבל, בכפוף להפקדת סך של 50,000 ₪ בקופת בית המשפט עד ליום 18.1.2015. הסכום יופקד במזומן או בערבות בנקאית אוטונומית, צמודת מדד וללא הגבלת תאריך, בנוסח המקובל במזכירות בית המשפט.
עם ביצוע ההפקדה – יגישו המבקשים הודעה מתאימה לבית המשפט, ותינתן החלטה משלימה בדבר המשך ההליכים בתיק.
לא תבוצע ההפקדה, או לא תוגש הודעה במועד – תידחה ההתנגדות, והליכי ההוצאה לפועל ישופעלו.
תזכורת פנימית ליום 20.1.2015.
ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ה, 17 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.










תט בית משפט שלום 5066-07/14 אייל ויסמן, אייל וענבל מחנאות בע"מ נ' ג'י כפר-סבא בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים