Google

שרה יהל - שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ

פסקי דין על שרה יהל | פסקי דין על שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ

52015-11/13 תק     15/12/2014




תק 52015-11/13 שרה יהל נ' שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בהרצליה



ת"ק 52015-11-13 יהל נ' שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ


תיק חיצוני:



מספר בקשה:9

בפני

כב' הרשם בכיר
אדי לכנר


מבקשת

שרה יהל


נגד


משיבה

שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ




פסק דין


בהתאם להחלטתו של בית המשפט המחוזי הנכבד מיום 03.11.2014 ובהמשך לפסק דיני מיום 02 בספטמבר 2014, אפרט בהרחבה רכיבי הנזק ועוגמת הנפש וזאת לאחר שמצאתי אחריותה של המשיבה בעניין דנא.

מדובר על רכישת מייבש כביסה אשר לימים נרכשו בעבורו בנוסף אחריות הן לחלפים והן לביקור טכנאי בהתאמה. כאמור, פרטי התובענה דוברו בהרחבה בפסק הדין שניתן ומשכך אעמוד על רכיבים אלו שנזכרו בהתאם להחלטתו של בית המשפט המחוזי.

רכיבי הנזק

המבקשת, בכתב תביעתה גוללה סיפור המעשה בהרחבה והטעימה יחסה של המשיבה כלפיה. מצאתי כי הנזק אותו תבעה המבקשת בכתב תביעתה הינו צודק בחלקו, אבאר טיעוני זה כדלהלן. המבקשת בכתב תביעתה טוענת כי במעמד רכישת מייבש הכביסה רכשה אחריות בעבורו בסך
1600ש"ח למשך 8שנים, לדידה, הדבר אף צוין בכתב האחריות וכולל ביקור טכנאי לרבות חלפים מתאימים.

המבקשת ציינה כי לאחר כשנתיים עת הבחינה בתקלה במייבש הכביסה יצרה קשר על בסיס האחריות שרכשה ונשלח לביתה טכנאי. הטכנאי הסביר למבקשת כי הן ביקורו והן החלק שיש להחליפו אינם במסגרת האחריות והלה נאלצה לשלם 420 ש"ח נוספים. בנוסף, בשיחה שקיימה עם המשיבה הוצע לה לרכוש אחריות נוספת הכוללת בחובה חלפים בסכום של 1200ש"ח.

במסגרת הנזקים דנא מצאתי כי יש לפצות המבקשת בהתאמה בסכום כולל של 3220ש"ח הנוגע לכלל הנזקים שנזכרו.\

לא ראיתי כל בסיס משפטי לחיוב הנתבעת בסכומים המפורטים בסעיף 12 ו 14 לכתב התביעה שכן נזק בגין ביקור הטכנאי ונזק כללי הם חלק מעוגמת הנפש ובגין עוגמת הנפש נפסק סך של 600 ₪ , סכום אשר בהחלט משקף את עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת , במיוחד לאור העובדה שקיבלה החזר מלא של עלות הביטוחים.

עוגמת נפש

המבקשת טוענת כי בשל מחדליה אלו של המשיבה נגרמו לה עגמת נפש ובזבוז זמן לרבות ביקוריו של הטכנאי אשר לדבריה לא הועילו. כמו כן תבעה המבקשת סכום של 1,300ש"ח שכר טרחת עורך דין לשם הגשת התביעה בסך כולל של 4300ש"ח
.

לאחר שמצאתי כי המשיבה אחראית לנזקים אלו ופירטתי בהרחבה אלו, מצאתי לנכון לפסוק סך של 600ש"ח בשל עגמת נפש וטרטור שנגרם למבקשת. המבקשת הציגה בתביעתה נכונות לרכוש אחריות מתאימה במקרה של תקלות כאלו ואחרות היכולות להיגרם למייבש הכביסה. המבקשת הודתה כי אמנם לא עיינה בכתב האחריות הראשון עת הרכישה ואולם, הצרה על כך שעה שרכשה אחריות נוספת בעצתה של המשיבה.

לא מצאתי לנכון לחייב המשיבה בהוצאות שכר טרחת עורך דין שהרי סדר דין זה אינו דורש נוכחות פורמאלית ושאר עניינים מהותיים הקנויים לבתי משפט דלמעלה, כפי שנידון בבית המשפט העליון על אופיו ומהותו בעניין ברע"א 292/93 אריה סרבוז נ' ע. אופק בע"מ פ"ד מח(3) 177 (1994), שם ציין אופיו, כבוד השופט לוין, כדלקמן: "ניתן לסכם ולומר כי מילות המפתח בכל הנוגע להליכי הדיון בתביעות קטנות הן מהירות, עלות נמוכה והיעדר פורמאליות. להשגת יעדים אלה היה המחוקק מוכן לסטות מכללי הדיון הרגילים...בעניין זה יודגש כי אופיים של ההליכים היו אמצעי ולא מטרה בפני
עצמה. מוסד התביעות הקטנות לא נוצר מתוך מטרה לפתח שיטת דיון יעילה ומהירה כשהיא לעצמה, כי אם מתוך הרצון לסייע לאזרחים ולצרכנים הקטנים להביא את עניינם לפני ערכאה שיפוטית. אלא שכדי להשיג את המטרה הסופית יש הכרח בצמצום הדרישות הפורמאליות ובפישוט ההליכים המקובלים בערכאות השיפוט הרגילות. אמור מעתה: אם כי הליכי דיון מהירים, זולים ובלתי פורמאליים אינם תכליתו של מוסד התביעות הקטנות, יש לייחס להם חשיבות ראשונה במעלה, באשר בלעדיהם לא ניתן להגשים התכלית שלשמה נוצר מוסד זה, היא פתיחת שערי המשפט בפני
האזרח הקטן. על רקע זה יש לראות כל אחד ואחד מההסדרים הנוגעים לבתי המשפט לתביעות קטנות, כאילו הוא נועד להבטיח הליך פשוט, זול ומהיר, המהווה חלופה אטרקטיבית להליכי השיפוט הרגילים".
כמו כן, לא התרשמתי כי אומדן הנזקים לעניין רכיב זה, העולה מכתב תביעתה, הינו סביר.








אשר על כן אני מחייב את הנתבעת כפי שקבעתי
בפסק דיני סך 3,820 ₪ המורכב מהנזק המוכח לפי סעיף 11 לכתב התביעה בסך 3,220 ₪
וסך של 600 ₪ בגין עוגמת נפש.



ניתן היום,
כ"ג כסלו תשע"ה, 15 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 52015-11/13 שרה יהל נ' שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים