Google

יצחק לופו בת"ק, פטר פרידמן, מלכה אלישייב - to you tours, כספי תעופה בע"מ, international ukranian

פסקי דין על יצחק לופו בת"ק | פסקי דין על פטר פרידמן | פסקי דין על מלכה אלישייב | פסקי דין על to you tours | פסקי דין על כספי תעופה | פסקי דין על international ukranian |

487-01/14 תק     22/12/2014




תק 487-01/14 יצחק לופו בת"ק, פטר פרידמן, מלכה אלישייב נ' to you tours, כספי תעופה בע"מ, international ukranian








בית משפט לתביעות קטנות באשדוד



ת"ק 487-01-14 לופו ואח' נ' . ואח'
ת"ק 627-01-14
ת"ק 733-01-14


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט בדימוס
פנחס אסולין


התובעים

1. יצחק לופו
בת"ק
487-01-14
2. פטר פרידמן
בת"ק 627-01-14
3. מלכה אלישייב
בת"ק 733-01-14

נגד


הנתבעת

to you tours
.
נ ג ד


צד ג' 1





כספי תעופה בע"מ
צד ג' 2





international ukranian



פסק דין


הנתבעת הינה סוכנות נסיעות.

צד ג' 2 הינה חב' תעופה שנציגתה בישראל היא צד ג' 1.

התובעים רכשו באמצעות הנתבעת כרטיס טיסה בחב' התעופה צד ג' 2 לטיסה מת"א לוילנה דרך קייב. על פי כרטיס הטיסה שהם רכשו, כאמור, אמורים היו התובעים לטוס מת"א לקייב ביום 12.11.13 בשעה 06:00, לנחות בקייב בשעה 09:05 וליטול טיסת המשך מקייב לוילנה באותו יום בשעה 09:40.

על פי גרסת התובעים, שאני מוצא לקבלה במלואה, בהגיעם לשדה התעופה בת"א לטיסה האמורה הודיעה להם נציגת חב' התעופה כי כרטיס הטיסה שלהם בוטל וזאת בשל החשש שלא יהא סיפק בידם להגיע לקייב בזמן לצורך נטילת טיסת ההמשך לוילנה כפי שנקבע בכרטיס הטיסה. כיוון שכך, נאלצו התובעים לרכוש מחדש כרטיס טיסה מת"א לקייב ולטוס באותה טיסה שנקבעה בכרטיס הטיסה שבוטל. את טיסת ההמשך מקייב לוילנה עשה כל אחד מהם בדרך אחרת ובשל כך הם הגיעו לוילנה רק ביום שלמחרת.

בתביעתם מבקשים התובעים לחייב את הנתבעת לשלם להם עלות הטיסה מת"א לקייב ומקייב לוילנה (בסך 525 דולר). כמו כן מבקשים הם לחייב את הנתבעת לשלם להם עלות לינתם בקייב בלילה שטרם טיסתם מקייב לוילנה (בסך 200 יורו), עלות שהייתם בקייב (בסך 150 יורו) ופיצוי בגין עוגמת הנפש ותוצאות ביטול פגישות שנקבעו להם בוילנה. בסך הכל, עומדת תביעתו של כל אחד מהתובעים על הסך של 30,000 ₪.

הנתבעת מכחישה אחריותה לנזקי ולהוצאות התובעים. על פי עמדתה היא פעלה בגדר מתווכת בין התובעים ובין חברת התעופה ועל כן אין היא נושאת באחריות למחדליה או למעשיה של חברת התעופה, עת ביטלה חברת התעופה את כרטיס הטיסה שהתובעים רכשו באמצעותה.

הנתבעת הגישה הודעת צד ג' כנגד חברת התעופה וכנגד נציגתה בישראל.

לאחר שבחנתי את אשר בא לפני הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.

כפי שנקבע בשורה של פסקי דין, משמשת סוכנות נסיעות כמתווך בין חברת התעופה ובין הלקוח הרוכש את כרטיס הטיסה של חברת התעופה. ראה לעניין זה, בר"ע 3278/01
מחוזי ירושלים, רענן בר-טוביה נ' רג'ואן נסיעות בע"מ פ"מ כרך תשס"א חלק ראשון עמ' 625 וכן רת"ק 51499-06-14 בבית המשפט המחוזי בחיפה, מונה טורס בע"מ נ' לנקרי. כמתווכת, על סוכנות הנסיעות לנהוג בנאמנות ובהגינות כלפי שני הצדדים, דהיינו כלפי לקוחותיה וכלפי חברת התעופה. מכך אין עולה שסוכנות הנסיעות נושאת באחריות לכל פעולה של חברת התעופה, אלא אם כן היא צפתה או היה עליה לצפות את פעולתה של חברת התעופה.

בעניין דנן, נמסרה לתובעים הודעה על ביטול כרטיס טיסתם עת הם הגיעו לשדה התעופה מבלי שנמסרה הודעה קודם לכן או במקביל לסוכנות הנסיעות, דהיינו לנתבעת.

התובעים לא טענו ולא הניחו בסיס לטענה אפשרית לפיה היה על הנתבעת לצפות שאכן תבטל חברת התעופה את כרטיס הטיסה של התובעים.

על פי מה שנטען לפני, פעלה חברת התעופה באורח חד צדדי עת היא ביטלה את כרטיס הטיסה של התובעים מבלי שהנתבעת הייתה צד לכך ומבלי שנמסרה לנתבעת הודעה כלשהי על כך.

בנסיבות דנן, אין אני מוצא לקבוע כי הנתבעת אחראית לביטול כרטיס הטיסה על ידי חברת התעופה. כיוון שכך, אין בידי להטיל עליה תוצאות ביטולם של כרטיסי הטיסה.

נוכח האמור לעיל, נדחית התביעה.

בנסיבות דנן, אין צו להוצאות.

המזכירות תשגר העתק

פסק דין
זה לצדדים ותציין ברישומיה כי

פסק דין
זה ניתן בכל אחד מהתיקים שבכותרת פרוטוקול זה.

ניתן היום,
ל' כסלו תשע"ה, 22 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 487-01/14 יצחק לופו בת"ק, פטר פרידמן, מלכה אלישייב נ' to you tours, כספי תעופה בע"מ, international ukranian (פורסם ב-ֽ 22/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים