Google

כמאל זוביידאת - אמנון מסילות בע"מ

פסקי דין על כמאל זוביידאת | פסקי דין על אמנון מסילות בע"מ

56138-07/14 סע     06/01/2015




סע 56138-07/14 כמאל זוביידאת נ' אמנון מסילות בע"מ








בית דין אזורי לעבודה בחיפה

ס"ע 56138-07-14

06 ינואר 2015
לפני:
כב' הרשמת דניה דרורי


התובע
:

כמאל זוביידאת
ע"י ב"כ: עו"ד פישהנדלר

-

הנתבע

ת
:

אמנון מסילות בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד בן נעים
החלטה

1.
לאחר שהצדדים לא מסרו כל הודעה מאז מועד הדיון המוקדם מיום 16.12.14 – יש להסיק כי הצדדים לא הגיעו להסכמה ויש לקדם את בירור התביעה.

2.
הפלוגתאות בתובענה זו הן, כדלקמן:
א. זכאות התובע לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין, בהתייחס לטענת התובע כי פוטר משיקולים זרים ובחוסר תום לב, ובשל כך כי הביא לידיעת הנתבעת את דבר קיומו של ליקוי בטיחותי ברכב של הנתבעת.
ב.
זכאות התובע לגמול בגין עבודה בשעות נוספות וסכום הזכאות.

3.
התובע, שהועסק אצל הנתבעת כנהג הסעות בימי עבודה מפוצלים,
עתר כי יינתן צו לגילוי המסמכים הספציפיים הבאים: יומני טיפול של כלי הרכב בהם נהג, טכנוגרפים של כלי הרכב בהם נהג ופלט ממערכת הבקרה העוקבת אחר פעילות כלי הרכב עליהם נהג.
במסגרת הדיון המוקדם מיום 16.12.14 ביקש התובע
עוד כי יובאו לעיוני סידורי העבודה. מטרת העיון במסמכים לטענת התובע היא כדי לאפשר התחקות אחר שעות העבודה, באמצעות התחקות אחר שעות פעילות מנוע הרכב ומיקומו.

4.
הנתבעת מתנגדת לבקשה מהטעמים הבאים:
א.
הבקשה לגילוי מסמכים היא רחבה והיא בגדר "מסע דיג".
ב.
אין בידי הנתבעת טכוגרפים שכן התובע נהג במיניבוס שבו לא מותקן התקן טכוגרף;
ג.
פלט הבקרה של חברת איתוראן הוא נרחב והפקתו כרוכה בעלויות רבות. ממילא דו"ח זה משקף רק את שעות פעילות המנוע, אך אין בו כדי ללמד על שעות העבודה.
ד.
סידורי העבודה נוקבים ברשימת הלקוחות ולכן מדובר בסוד מסחרי.

5.
כלל הוא שהליך הגילוי והעיון נועד לאפשר דיון יעיל. בהתייחס למידת הרלוונטיות של המסמך המבוקש לצורך ההכרעה בשאלות שבמחלוקת, נקודת המוצא של הליך גילוי מסמכים ועיון בהם היא של גילוי מירבי ורחב ככל האפשר של המידע הרלוונטי למחלוקת, שכן ביסוד ההליך השיפוטי עומדת חשיפת האמת. לאמור: כל מסמך שיש בו לסייע לקו החקירה וכל מסמך הכולל מידע המאפשר לצד לקדם את עניינו הוא רלוונטי.

מהאמור עולה כי בהתחשב בקיומה של פלוגתא בהליך זה הנוגעת לשעות העבודה בפועל, יש לאפשר גילוי כלל המסמכים שיכולים לשפוך אור על סוגיה זו. לפיכך
יש לקבוע כי המסמכים המבוקשים הם מסמכים רלוונטיים.

6.
יחד עם זאת, הזכות לגילוי מסמכי הצד שכנגד ולעיון בהם אינה מוחלטת, ויש להתחשב בעניין היקף הגילוי באינטרסים לגיטימיים של הצד המגלה.
באשר לגילוי מסמך לגביו נטען כי הוא מהווה סוד מסחרי: סעיף 23 לחוק עוולות מסחריות, התשנ"ט-1999
משקף את אימוצו של עקרון המידתיות כבסיס לעיצוב כל הסדר לגילוי ועיון בראיות שיש בהן סודות מסחריים.

6.
יישום העקרונות האמורים על המקרה דנן מוביל למסקנה שיש להיעתר לבקשה, בכפוף לסייגים, כפי שיפורט להלן:
א.
באשר לטכוגרפים – לאחר שב"כ הנתבעת הצהיר כי אין בידי הנתבעת טכוגרפים של כלי הרכב, הרי שלא ניתן לחייב את הנתבעת לייצר מסמכים יש מאין, והבקשה בעניין זה נדחית;
ב.
באשר לפלט איתוראן באשר לפעילות כלי הרכב בהם נהג התובע – אני נעתרת לבקשה. לא ניתן לקבוע בשלב זה כי לא ניתן ללמוד מדו"ח זה על שעות העבודה, גם לא מתוך השוואתו לדו"ח הנוכחות שנערך על-ידי הנתבעת עצמה או בהשוואה לסידורי העבודה.
התובע ישא בשלב זה בעלות הפקת דו"חות אלה, לאחר שהנתבעת תעביר לאישור ב"כ מסמכים מתאימים בדבר עלות הפקת הדו"חות. במסגרת פסק-הדין אדון בשאלה על מי מבין הצדדים לשאת בעלויות הפקת הדו"ח, וזאת בהתחשב בתוצאת פסק הדין.
ג.
באשר לסידורי העבודה – כאמור, הנתבעת טוענת כי שמות לקוחותיה המופיעים בסידורי העבודה מהווים משום סוד מסחרי .
איזון בין האינטרסים של הצדדים בעניין זה ימצא בהעברת אותם סידורי העבודה לעיון התובע, וזאת בכפוף לחתימתו של התובע על התחייבות לפיה לא יעשה כל שימוש במסמכים ובנתונים האצורים בהם שלא לצורך ההליך המשפטי דנן.
ד.
יומני טיפול של כלי הרכב בהם נהג התובע – מדובר בבקשה רחבה ולא ברור במה יועיל גילוי כלל יומני הטיפול של כלל כלי הרכב בהם נהג התובע. לאור המחלוקת שבין הצדדים באשר לנסיבות סיום עבודתו של התובע והקשר בין סיום העבודה לתקלה כביכול באחד מרכבי הנתבעת – יש מקום כי הנתבעת תמסור במסגרת הליך הגילוי והעיון את יומני הטיפול ברכב

vw
קראפטר ירוק שמספר הרישיון שלו כולל את הספרות 670 שעליו נהג התובע לטענתו בסמוך למועד סיום עבודתו, וזאת עבור תקופת העבודה ומהלך חודש לאחר סיומה.

7.
הצדדים ישלימו את הליכי הגילוי והעיון עד ליום 1.3.15. במסגרת הליכי הגילוי והעיון ימסרו הצדדים זה לזה בתצהיר רשימה של כלל המסמכים שיש בידיהם
והם רלוונטיים לשאלות שבמחלוקת בתיק זה.

8.
התובע יגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו, לא יאוחר מיום 1.4.15. לתצהירים יצורפו כל המסמכים עליהם מתבססת תביעתו. עותק ישלח ישירות לב"כ הנתבעת.
הנתבעת תגיש תצהירי עדות ראשית מטעמה תוך 30 ימים מיום קבלת תצהירי התובע. לתצהירים יצורפו כל המסמכים עליהם מתבססת הגנתה. עותק ישלח ישירות לב"כ התובע.

9.
לא הוגשו תצהירי התובע במועד, תמחק התובענה על הסף על פי תקנה 44 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991. לא הוגשו תצהירי הנתבעת במועדם, יראה הדבר כאילו אין בדעת הנתבעת להביא ראיות.

על המצהירים להתייצב לחקירה על תצהיריהם במועד כפי שייקבע.

סירב עד לאמת דבריו בתצהיר או שלא עלה בידי אחד הצדדים לבוא עמו בדברים, יגיש אותו צד למזכירות בית הדין בקשה להזמנת אותו עד שיעיד בפני
בית הדין במועד הנ"ל. בבקשה האמורה יפרטו הסיבות בגינן מבוקש להעיד עדים שלא בתצהיר ועיקרי העדות. על כל צד המבקש להעיד עדים מטעמו שלא באמצעות תצהיר, להגיש את הבקשה להזמנת עדים בד בבד עם הגשת תצהירי העדות הראשית. עותק מהבקשה ישלח ישירות לב"כ הצד שכנגד.

10.
התיק יובא לעיוני ביום 5.4.15 , לשם מעקב אחר הגשת תצהיר התובע וקביעת מועד לדיון הוכחות.

ניתנה היום, ט"ו טבת תשע"ה,
(
06 ינואר 2015), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.











סע בית דין אזורי לעבודה 56138-07/14 כמאל זוביידאת נ' אמנון מסילות בע"מ (פורסם ב-ֽ 06/01/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים