Google

ברכה צמח, שמואל צמח - ענבל חוגג, ח.ג. רוי השקעות וסחר בע"מ, הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב

פסקי דין על ברכה צמח | פסקי דין על שמואל צמח | פסקי דין על ענבל חוגג | פסקי דין על ח.ג. רוי השקעות וסחר | פסקי דין על הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב |

21356-08/14 הפ     21/01/2015




הפ 21356-08/14 ברכה צמח, שמואל צמח נ' ענבל חוגג, ח.ג. רוי השקעות וסחר בע"מ, הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ה"פ 21356-08-14 צמח ואח' נ' חוגג ואח'




תיק חיצוני:



בפני

כב' השופטת
איילה גזית

מבקשים
1
.
ברכה צמח

2
.
שמואל צמח


נגד

משיבים
1. ענבל חוגג
2. ח.ג. רוי השקעות וסחר בע"מ

הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב




החלטה

1.
המבקשים הגישו בקשה בדרך של המרצת פתיחה למתן סעד הצהרתי הקובע כי המשיבים 1 ו – 2 אינם רשאים לפתוח או לנהל גן ילדים בתל אביב, כל עוד אין בידיהם היתרים או רישיונות כדין לפי חוק התכנון והבנייה, תשכ"ה – 1965, ולפי חוק רישוי עסקים או כל דין אחר.


כמו כן, עתרו המבקשים למתן צו מניעה, האוסר על המשיבים לפתוח או לנהל גן ילדים.

המבקשים טענו כי פתיחת הגן מהווה שימוש חורג במקרקעין בניגוד לתוכנית ובניגוד להיתר, שכן ההיתר הינו למטרת מגורים בלבד, וכי הודיעו למשיבים כי הקמת גן ילדים תהווה מטרד של ממש עבורם בשל הרעש ובעיות החנייה, הכרוכות בהפעלת גן בתוך בית פרטי בשכונת מגורים.

2.
המשיבים הגישו בקשה למחיקה על הסף של המרצת הפתיחה, וטענו כי ההליך אינו מתאים לדון במסגרת המרצת פתיחה ויש להעבירו לפסים רגילים, שכן יש צורך בהגשת חוות דעת של מומחים בתחום האקוסטיקה ובתחום התחבורה, והדיון כרוך בבירור עובדתי מורכב וארוך.

המבקשים הגישו תגובה לבקשה למחיקה על הסף, וטענו כי המועד להגשת כתב תשובה חלף, מבלי שהוגשה בקשה להארכת מועד, וכן טענו כי המרצת פתיחה כוחה יפה לעתירות בהן מוגשת בקשה לסעד הצהרתי כפי שנעשה במקרה דנן.

3.
בדיון ביום 26/08/14, קבע בית המשפט בהחלטתו כי לא ניתן לדון בבקשה לצו מניעה, ללא התייצבות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, וללא שמיעת עמדתה העקרונית.


עוד קבע בית המשפט כי עד לדיון בבקשה, המשיבים לא יקבלו ילדים נוספים לגן מעבר לעשרת הילדים שהתקבלו, וכן המשיבים יציבו סדרן בפינת הרחובות, וקבע את שעת יציאת הילדים לחצר למשך שעה וחצי, לכל היותר.

4.
הוועדה המקומית הגישה עמדתה, וטענה כי המשיבים הגישו בקשה למתן היתר לשימוש חורג ממגורים לגן ילדים, ובהתאם לחוק נערכו פרסומים והתקבלו התנגדויות רבות.


על פי דברי נציגת הוועדה המקומית בדיון שהתקיים במעמד הצדדים, עולה כי למהנדסת הרישוי אין התנגדות לאשר את הבקשה, וזאת עמדה ראשונית בלבד.


עוד הודיעה נציגת הוועדה המקומית כי ההתנגדויות שהוגשו, טרם נדונו והן תידונה בחודשיים הקרובים, ולאחר קבלת עמדת צוות ההתנגדויות, תינתן החלטת הוועדה לעניין השימוש החורג.

5.
לאחר ששמעתי את טענות הצדדים בדיון, ועיינתי בבקשות על נספחיהם, ובטיעוני הצדדים, אני קובעת כי במצב הנוכחי, מן הראוי להותיר את ההחלטה שניתנה ביום 26/08/14 על כנה.


למבקשים עומדת, מחד, הזכות לקניין, והזכות למגורים שקטים בנכס שבבעלותם, ואין ספק כי הפעלת גן ילדים , מעבר לעשרה ילדים ,
פוגעת בזכות הקניין של המבקשים.


מנגד, עומדת זכותם של המשיבים לחופש העיסוק ולפרנסה, והם גם נקטו הליך של הגשת בקשה מתאימה לרשויות התכנון, והוציאו הוצאות כספיות להתאמת המקום בהתאם לדרישות הועדה.


אין ספק כי אין מקום לפתיחת גן ילדים, אלא לפי היתר כדין של הרשות המוסמכת, כאשר הרשות המוסמכת תדון בעניין ההתנגדויות בעוד כחודש, חודשיים, ובהתאם להחלטת וועדת ההתנגדויות, יקבע אם יש ליתן היתר, אם לאו.


לפיכך, בשלב זה של הדיון, וכל עוד לא נדונו ההתנגדויות, התנאים שנקבעו בהחלטת יום 28/06/14, יישארו על כנם עד למתן החלטה אחרת. דהיינו, המשיבים לא יקבלו ילדים נוספים לגן מעבר לעשרה ילדים, ויציבו סדרן בפינת הרחובות הגפן והנרייטה סולד, בשעת הגעת הילדים ובשעת האיסוף שלהם, וזאת מבלי לחסום את חניית הנכים המצויה במקום, והילדים יצאו לחצר במשך שעה וחצי לכל היותר, בין 10:00 ל – 12:00.


ב"כ המשיבים טען לעניין קושי כלכלי לנהל את גן הילדים בכמות של עשרה ילדים, אולם בשלב זה , בו הגן פועל כיום מבלי שניתן היתר לשימוש חורג, והואיל וההתנגדויות טרם נדונו, אין מקום ליתן משקל רב לטענה זו.


אשר לטענת המשיבים להעברת הדיון לפסים רגילים, לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה, אני קובעת כי אין מקום להיעתר לבקשה.


מדובר בעתירה למתן סעד הצהרתי, אשר ראויה על פי התקנות להידון בדרך של המרצת פתיחה.


לפיכך, ניתנת אורכה למשיבים להגיש כתב תשובה לתיק בית המשפט עם עותק ישירות לב"כ המבקשים, וזאת בתוך 60 יום מהיום.


ב"כ הצדדים יגישו הודעת עדכון לתיק בית המשפט בעניין מתן ההיתר, והחלטת הוועדה המקומית לאחר שמיעת ההתנגדויות.

המזכירות תזמן את הצדדים לקדם משפט ליום 09/09/15 בשעה 10:00.
המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, א' שבט תשע"ה, 21 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.










הפ בית משפט שלום 21356-08/14 ברכה צמח, שמואל צמח נ' ענבל חוגג, ח.ג. רוי השקעות וסחר בע"מ, הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב (פורסם ב-ֽ 21/01/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים