Google

אמיל זייגר - אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ, עיריית קיית אתא ואח'

פסקי דין על אמיל זייגר | פסקי דין על אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה | פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח | פסקי דין על עיריית קיית אתא ואח' |

3269-07/14 תק     01/02/2015




תק 3269-07/14 אמיל זייגר נ' אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ, עיריית קיית אתא ואח'








בית משפט לתביעות קטנות בקריות



ת"ק 3269-07-14 זייגר ואח'
נ' אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה בע"מ
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט
יוסי טורס


תובע

אמיל זייגר

ת.ז 304662232


נגד


נתבעים
צד ג'

1.אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה בע"מ

ח"פ 513413021

2.הכשרה חברה לביטוח בע"מ

ח"פ 520042177

1. עיריית קריית אתא
2. גיא שקד




פסק דין



תביעה בגין נזקי רכוש עקב תאונת דרכים.

1.
ביום 20.4.14 נפגע רכבו של התובע עת חנה בצד הדרך. הובהר כי קטנוע בו נסע צד ג' מס' 2 והשייך לצד ג' מס' 1,
פגע ברכב. צד ג' 2 טוען כי רכב הנתבעים פגע בו ודחף אותו על רכב התובע. מכאן, השאלה מי מבין השניים אשם בקרות התאונה ובנזק לרכבו של התובע.

2.
נהג הנתבעים (מר גדי אורבן) טען כי נסע בכביש שמסומן כנתיב אחד וביקש להחנות את רכבו בצד ימין (מדובר בחניות בהן הרכבים חונים באופן אלכסוני ביחס למדרכה). לטענתו בעת שביקש להיכנס לחניה שמע מכה והבחין באופנוע מצד ימין. לטענתו נהג האופנוע ביקש לעקוף אותו מצד ימין ולכן הוא האשם בתאונה.

3.
נהג הקטנוע, צד ג' מס' 2 , טען כי נסע "ליד" רכב הנתבעים וביקש לפנות ימינה בצומת המצויה כחמישים מטר לאחר מכן. לטענתו רכב הנתבעים "

ראה חניה וחתך אותי".
לכן טוען הוא שהנתבעים אשמים בקרות התאונה.

4.
לאחר שעיינתי במסמכים, בתמונות ושמעתי את הנהגים, באתי לכלל מסקנה כי לשני הנהגים אחריות לקרות התאונה. אנמק בקצרה עמדתי.

5.
נהג הנתבעים ביקש לחנות בצדו הימני של הכביש. מדובר בחניות שאינן מקבילות למדרכה, אלא הרכב חונה באלכסון ביחס למדרכה. על מנת לחנות כך על הרכב לסטות ימינה באופן חד ועליו לעשות כן במהירות נמוכה מאוד. כאשר התאונה אירעה במהלך הכניסה לחניה, ברי שנהג הנתבעים לא הביט במראת הצד שאחרת היה מבחין בקטנוע הנמצא מאחוריו.

6.
מנגד, כאשר רכב הנתבעים ביקש להחנות, אין לקבל את האפשרות שהשניים נסעו במקביל, שכן מהירות נסיעתם שונה משמעותית ורכב הנתבעים בוודאי נסע לאט מאוד לצורך כניסה לחניה. הגיוני יותר בעיני כי הקטנוע ביקש לעקוף את רכב הנתבעים מימין, בשל נסיעתו האיטית (שכן הוא התכוון לפנות ימינה לאחר כחמישים מטר בלבד), תוך שנסע בצמוד לרכבים החונים מימין. התנהגות זו יוצרת סיכון מהסוג שהתממש בסופו של דבר והיא אסורה בהתאם להוראות תקנה 47 לתקנות התעבורה.

מכאן ששני הנהגים אחראיים לקרות התאונה ובמערכת היחסים ביניהם, חלוקת האשמה היא שווה.

7.
התובע הגיש תביעתו נגד הנתבעים בלבד ולכן הם אחראיים כלפיו באופן מלא וזכאים לשיפוי מצדדי ג' בשיעור מחצית הסכום שישלמו לתובע.

8.
לרכב התובע נגרם נזק ישיר בסך 5,315 ש"ח (קיימת חשבונית על אודות תשלום למוסך) וכן תשלום לשמאי בסך 800 ש"ח. התובע דרש הפסד שני ימי עבודה, אולם הדבר לא הוכח. על הנזק הישיר לא היה חולק.

על כן אני מקבל את התביעה בחלקה ומחייב את הנתבעים, ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של
6,115 ₪. עוד ישלמו הנתבעים לתובע הוצאות בסך
700 ₪.

צדדי ג' ישלמו ביחד ולחוד לנתבעים, מחצית הסכומים בהם חוייבו הנתבעים, היינו 3,407 ש"ח. אין צו להוצאות ביחסים בין הנתבעים לצד ג'.

הסכומים ישולמו לתובע בתוך 30 יום שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית עד לתשלום המלא בפועל. צד ג' ישלמו לנתבעים את הסכום בו חוייבו 30 יום לאחר התשלום לתובע.




זכות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה בתוך 15 יום.

המזכירות- יש להמציא לצדדים את פסק הדין בדואר.


ניתן היום,
י"ב שבט תשע"ה, 01 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 3269-07/14 אמיל זייגר נ' אסף ליס ניהול ציי רכב ותחבורה בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ, עיריית קיית אתא ואח' (פורסם ב-ֽ 01/02/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים