Google

מאיר בצלאל אלמקייס - מדינת ישראל

פסקי דין על מאיר בצלאל אלמקייס |

35845-03/14 עפ     10/02/2015




עפ 35845-03/14 מאיר בצלאל אלמקייס נ' מדינת ישראל




לך






בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
ע"פ 35845-03-14 אלמקייס נ' מדינת ישראל

10 פברואר 2015




לפני
כב' הנשיא אברהם טל
, אב"ד
כב' השופטת זהבה בוסתן
כב' השופט ד"ר שמואל בורנשטין



המערער

מאיר בצלאל אלמקייס


נגד

המשיבה

מדינת ישראל


<#2#>
נוכחים:
המערער ובא כוחו עו"ד עדי כרמלי
ב"כ המשיבה עו"ד נח בונה

פסק דין

המערער הורשע לאחר שמיעת ראיות בת"פ 26867-05-12 (בית משפט השלום ברחובות) בתקיפה וחבלה ממש על ידי שניים או יותר, באיומים ובתקיפה סתם ונידון ל-7 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ל-6 חודשי מאסר על תנאי בתנאים המפורטים בגזר הדין, לתשלום פיצוי למתלונן בסך 4,000 ₪ ולתשלום קנס בסך 2,000 ₪.

הערעור היה מכוון מלכתחילה כנגד הכרעת הדין, אך לאחר ששמענו טיעונים מפי ב"כ הצדדים, חזר בו המערער מהערעור כלפי הכרעת הדין והוא מופנה היום כלפי עונש המאסר שהוטל עליו.

ב"כ המערער טוען בהודעת הערעור ובטיעוניו בפני
נו, כי בית משפט קמא לא נתן את המשקל הראוי לחלקו המשמעותי של המתלונן באירוע במהלכו הותקף ונחבל על ידי המערער, כאשר המתלונן פתח באירוע, בעט בראשו של המערער והאלה ששימשה למערער לתקוף את המתלונן הייתה שייכת למתלונן.

עוד טוען ב"כ המערער בהודעת הערעור, כי שגה בית משפט קמא כאשר לא נתן משקל מספיק לעברו הצבאי של המערער, למצבו המשפחתי ולעובדה שהוא משלם מזונות לילדיו.

ב"כ המערער לא מתעלם מעברו הפלילי של המערער, אך טוען כי הרשעתו האחרונה היא בגין עבירה שעבר בשנת 2005, ומשכך בית המשפט קמא נתן משקל יתר לאותו עבר.


ב"כ המשיבה מתנגד להקלה בעונשו של המערער וטוען, כי בית המשפט קמא לקח בחשבון את כל הנסיבות המקלות שהועלו על ידי ב"כ המערער בפני
ו ובפני
נו בכך שלא הטיל על המערער עונש מאסר לתקופה ארוכה מזו שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן המאשימה טענה לעונש הולם של 18 חודשים.

ב"כ המשיבה מצביע על התנהגותו האלימה של המערער כלפי המתלונן, על החבלות שגרם לו ועל עברו הפלילי שכולל עבירות אלימות ורכוש. לטענתו, גם אם למתלונן היה חלק באירוע האלים, הרי תגובתו של המערער מצדיקה את עונש המאסר שהטיל בית משפט קמא.

אף אנו, כמו בית המשפט קמא וכמו ב"כ המשיבה, איננו מקלים ראש בהתנהגותו האלימה של המערער כלפי המתלונן כפי שתוארה על ידי המתלונן בבית המשפט קמא, אשר מצאה חיזוק בעדותו של פטרוב, שהיה עד אובייקטיבי לאירוע.

עם זאת, אין חולק כי גם המתלונן היה חלק באירוע האלים כאשר הוא חסם במשאיתו את נתיבן של המשאיות האחרות באתר הבנייה וכאשר בעט בראשו של המתלונן ואף היה מצויד באלה ששימשה את המערער להכות בראשו של המתלונן.

איננו מתעלמים מעברו הפלילי של המערער בגין עבירות אלימות ברכוש, אך הרשעתו האחרונה הייתה בגין אירוע שקרה בשנת 2005 ויש בכך כדי להקל במידה מסוימת עם המערער.

לאור כל האמור לעיל, ולאחר שהמערער חזר בו מהערעור כלפי הכרעת הדין, ואנו רואים בכך משום "נטילת אחריות מאוחרת", אנו מקבלים את הערעור וקובעים כי חלף המאסר של 7 חודשים מאחורי סורג ובריח, ירצה המערער 6 חודשי מאסר בעבודות שירות במרכז קליטה "בית קנדה" באשדוד החל מיום 22.3.15.

המערער יתייצב במועד הנ"ל בשעה 08:00 בפני
המפקח על עבודות השירות במפקדת מחוז דרום בבאר-שבע לקליטה והצבה ללא צורך בהחלטה שיפוטית נוספת.

התנאים שנקבעו לעיכוב ביצוע עונש המאסר יעמדו בתוקפם עד לסיום עבודות השירות.

הקנס ישולם במזכירות בית המשפט היום, והפיצוי למתלונן יופקד בקופת בית משפט זה עד יום 1.3.15 ויועבר למתלונן על פי פרטים שתמסור המשיבה עד יום 15.2.15.

לא יופקד הפיצוי, יישא ריבית והפרשי הצמדה מיום 1.3.15 ויועבר לגבייה על ידי המרכז לגביית קנסות.

יתר חלקי גזר הדין בת"פ 26867-05-12 (בית משפט השלום ברחובות) יעמדו בתוקפם.

<#4#>
ניתן והודע היום כ"א שבט תשע"ה, 10/02/2015 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.






אברהם טל
, נשיא
אב"ד

זהבה בוסתן
, שופטת

ד"ר שמואל בורנשטין
, שופט








עפ בית משפט מחוזי 35845-03/14 מאיר בצלאל אלמקייס נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 10/02/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים