Google

אהרן חממי - הוט מערכות תקשורת בע"מ

פסקי דין על אהרן חממי | פסקי דין על הוט מערכות תקשורת בע"מ

31106-11/14 תק     17/02/2015




תק 31106-11/14 אהרן חממי נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 31106-11-14 חממי נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ





בפני

כב' הרשם הבכיר
אופיר יחזקאל


התובע

אהרן חממי


נגד


הנתבעת

הוט מערכות תקשורת בע"מ




פסק דין


1.
התובע הגיש תביעה נגד הנתבעת לתשלום פיצוי בסך של 1,600 ₪.

2.
התובע טען בכתב התביעה, ובדיון שהתקיים בתביעה, כי הוא מנוי מזה זמן רב על שירותי הנתבעת ("הטריפל של הוט"), כאשר מיום 23.10.2014 ועד יום 27.10.2014, הוא לא יכול היה לעשות שימוש בשירותי הטלפון ואינטרנט של הנתבעת, בשל תקלה אצלה. לדברי התובע, הוא לא הצליח ליצור קשר עם הנתבעת ולדווח לה על התקלה עד יום 27.10.2014 (הואיל והטלפון שלו לא עבד עקב התקלה), כאשר באותו יום הוא נאלץ להקדיש כשעה וחצי על מנת לעשות כן. לדבריו, כשכבר הצליח ליצור קשר עם הנתבעת, הובטח לו על ידי נציגה כי הנושא יימצא במעקב וכי עם תום הטיפול ייצרו עמו קשר על מנת לעדכנו – דבר שלדבריו מעולם לא קרה (אם כי אין חולק כי ביום 27.10.2014 נפתרה התקלה). סכום הפיצוי הנתבע נועד, לשיטת התובע, לשפותו בגין התקלה ובגין העדר היכולת לעשות שימוש בשירותי הנתבעת במשך אותם ימים, בגין הזמן הממושך שבוזבז על מנת ליצור קשר עם הנתבעת, בגין הזלזול שזלזלה בו הנתבעת בכך שלא יצרה עמו קשר לאחר הטיפול בתקלה כפי שהובטח לו ובגין עוגמת הנפש שגרמה לו התקלה והתנהלות הנתבעת.

3.
בכתב ההגנה ובדיון טענה הנתבעת, כי מדובר בתביעה מנופחת; כי עוד לפני הגשת התביעה זיכתה את התובע בגין אותם ימים שבמהלכם לא יכול היה, לדבריו, לעשות שימוש בשירותיה; כי התובע פנה אליה לגבי התקלה רק ביום 26.10.2014 וכי אכן היה ידוע לה על תקלה מערכתית אצלה במועד זה; כי למרות שהתקלה אירעה למיטב ידיעתה רק ביום 26.10.2014, היא זיכתה את התובע, כאמור, בגין כל אותם ימים שבהם לדבריו סבל מהתקלה; כי תקלות באספקת שירותי תקשורת עלולות להתרחש ואין בהן כדי להקנות עילת תביעה נגדה; כי עקרון זה מעוגן בחוק התקשורת ובתקנות שהוצאו מכוחו כמו גם בהסכם ההתקשרות עם התובע; כי התובע פנה אליה לראשונה לגבי התקלה ביום 26.10.2014, ולאחר מכן שב ופנה אליה ביום 27.10.2014, ואז נמסר לו שהתקלה טופלה; וכי התובע לא הוכיח, באמצעות הצגת פירוט שיחות או באופן אחר, כי נאלץ להמתין כשעה וחצי על מנת ליצור קשר טלפוני עם נציג הנתבעת, מה גם שזמני המתנה ארוכים אפיינו את הנתבעת עד חודש יולי 2014 בלבד.

4.
לאחר שעיינתי בחומר הרלבנטי ושקלתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי דין התביעה להידחות.

5.
התובע רוכש שירותים מהנתבעת בתמורה לתשלום. מובן, כי מקום בו הנתבעת אינה מספקת לתובע את השירות הנרכש בגין תקלה אצלה, אין היא רשאית לגבות תשלום בגין השירות, וככל שנגבה תשלום, עליה לזכות את התובע בגינו. אין חולק כי כך פעלה הנתבעת במקרה הנוכחי.

6.
מעבר לכך, במקרה שבו – כמו במקרה הנוכחי – לא הוכח כי הנתבעת טיפלה בתקלה באופן רשלני, אין התובע זכאי, לטעמי, לפיצוי נוסף בגין התקלה, לא כל שכן פיצוי בגין נזק שאינו נזק ממשי, דוגמת "עוגמת נפש" (ובמקרה הנוכחי לא נטען וממילא לא הוכח קיומו של נזק ממשי כלשהו).

7.
כמו כן, הואיל והתובע לא הביא ראייה לתמיכה בטענתו להמתנה של כשעה וחצי "על הקו" עד לקבלת מענה מאת הנתבעת, לא ראיתי לנכון לפסוק לתובע פיצוי גם בגין רכיב זה של תביעתו.

8.
ולבסוף, אשר לטענה כי נציגי הנתבעת לא עדכנו אותו בקשר לטיפול בתקלה כפי שהובטח לו, הרי שהתקלה טופלה עוד באותו יום, כפי שלדברי הנתבעת גם נמסר לתובע, ובכל מקרה, התובע יכול היה להיווכח בעצמו (וכנראה אכן נוכח בעצמו) כי התקלה נפתרה באותו מועד.

9.
נוכח האמור לעיל החלטתי כאמור לדחות את התביעה.

10.
אין צו להוצאות.

11.
ניתן להגיש בקשת רשות לערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בתוך 15 ימים.




ניתן היום,
כ"ח שבט תשע"ה, 17 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 31106-11/14 אהרן חממי נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/02/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים