Google

טרנס-בטון בע"מ, מיכאל זגנרייך, אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ ואח' - ועדה מקומית לתכנון רעננה

פסקי דין על טרנס-בטון | פסקי דין על מיכאל זגנרייך | פסקי דין על אלבר ציי רכב (ר.צ.) ואח' | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון רעננה

57840-03/11 תוב     04/03/2015




תוב 57840-03/11 טרנס-בטון בע"מ, מיכאל זגנרייך, אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון רעננה








בית משפט לעניינים מקומיים בכפר סבא



תו"ב 57840-03-11 ועדה מקומית לתכנון רעננה
נ' טרנס-בטון בעמ ואח'










בפני

כב' השופט
עמית פרייז


מבקשים

1
.
טרנס-בטון בע"מ

2
.
מיכאל זגנרייך

3
. אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ

4
.

יחיאל אלעזרא

ע"י ב"כ עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ


נגד


משיבה
(המאשימה)

1. ועדה מקומית לתכנון רעננה



ע"י ב"כ עו"ד מיכל סער


החלטה

לפני בקשה להארכת מועד כניסתו לתוקף של צו הפסקת שימוש בהתאם לסעיף 207 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965.

המבקשים, בצוותא עם נאשמת נוספת, הורשעו בעבירות על סעיפים 145, 204 ו- 208 לחוק והוטל עליהם צו הפסקת שימוש ביחס לשימושים נשוא האישום. בגזר הדין נקבע כי הצו ייכנס לתוקף ביום 5/4/13. מאז ניתנו חמש הארכות מועד, כשתוקפה של האחרונה שבהן עד ליום 8/3/15.

שלוש הארכות המועד הראשונות ניתנו בהסכמת המאשימה. בתגובה לבקשה הרביעית הותירה המאשימה את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט וכניסת הצו לתוקף הוארכה לתקופה נוספת, לשם פיקוח בית המשפט על המשך התקדמות הליכי הוצאת ההיתר. הארכת המועד החמישית, עד ליום 8/3/15, אושרה על אף התנגדות המאשימה: "נוכח ההתקדמות הנוספת בהליך התכנוני, ומשבית המשפט בהחלטות קודמות אישר הסכמות הצדדים לאפשר התקדמות בהליך זה ובכדי לפקח על התקדמות עתידית".



באופן עקרוני בבקשות מסוג זה, השיקול המרכזי אותו יש לשקול הינו קיומו של אופק תכנוני וסיכוי ממשי להכשרת השימוש בטווח הקרוב (ראו למשל: רע"פ 4007/14 ספיר- קדמת עדן בע"מ נ' מדינת ישראל הועדה המרחבית לתכנון ובניה שרונים).

בענייננו, המבקשים ניצלו עד כה את האורכות שניתנו להם והביאו להתקדמות בהליכי הרישוי, עד כי נראה שהמשוכה האחרונה בדרכם להוצאת ההיתר היא אישורה על ידי הועדה המחוזית של התוכנית לצורכי רישום, שלאחרונה הוגשה מחדש, אך הפעם בהתאם לדרישות הועדה המקומית המאשימה. משכך, סיכוי ממשי להיתר קיים גם קיים.

אין ספק שמדובר בהליך ארוך ומורכב, כך שאין זה וודאי שהסיכוי לקבלת ההיתר יתממש דווקא בקרוב. אולם, עניין זה היה ידוע מתחילת הדרך, ובכל זאת המאשימה הסכימה להארכות מועד בשלבים מוקדמים יותר. לא ברור לי כיצד דווקא בשלבים האחרונים של ההליך, כאשר המבקשים עשו כברת דרך ניכרת מתחילתו, ואינם שוקטים על שמריהם, שינתה המאשימה טעמה. אדרבא, כאשר מעת לעת מוארך תוקפו של רישיון העסק הזמני של המבקשים על ידי עיריית רעננה, שהזיקה שלה למאשימה ברורה, על אף שבתחילת הדרך הוצא צו סגירת עסק, ב

פסק דין
בתיק מקביל שעניינו ניהול עסק ללא רישיון.

נוכח כל האמור, ובכדי לפקח על המשך ההליך התכנוני, ניתנת הארכת מועד עד ליום 8/7/15.

המזכירות תעביר את ההחלטה לצדדים
בהקדם.

ניתנה היום, י"ג אדר תשע"ה, 04 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.










תוב בית משפט לעניינים מקומיים 57840-03/11 טרנס-בטון בע"מ, מיכאל זגנרייך, אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון רעננה (פורסם ב-ֽ 04/03/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים