Google

ד"ר כהן דוד - כהן ג'נין, כהן ליאו - קטין, כהן יעל - קטינה

פסקי דין על ד"ר כהן דוד | פסקי דין על כהן ג'נין | פסקי דין על כהן ליאו - קטין | פסקי דין על כהן יעל - קטינה |

2012/01 ברע     15/08/2001




ברע 2012/01 ד"ר כהן דוד נ' כהן ג'נין, כהן ליאו - קטין, כהן יעל - קטינה




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
ברע002012/01


בפני
:
כב' השופטת שטופמן יהודית






בעניין:
ד"ר כהן דוד



ע"י ב"כ עו"ד
ליאן סנדלר

המבקש

נ ג ד


כהן ג'נין

כהן ליאו - קטין

כהן יעל - קטינה



ע"י ב"כ עו"ד
רוני עזרא

המשיבים



פסק דין


לפני בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה במחוזות תל – אביב והמרכז (כב' השופטת ט. סיוון), מיום 8.7.01, לפיה תינתן תגובה על בקשת המבקש בבש"א 12237/01, בתוך 10 ימים , כאשר ימי הפגרה לא יבואו במנין הימים לצורך התגובה.

לאחר שקיבלתי את תגובת ב"כ המשיבים לבקשה, אני מחליטה לדון בה כבערעור, בתוקף סמכותי על פי תקנה 410 לתסד"א.

למערער ולמשיבה מס' 1 שני ילדים קטינים (משיבים 2 ו – 3). משיב מס' 3 עולה לכיתה ב' ומשיבה מס' 2 עולה לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה. לאחר שבני הזוג נפרדו באוקטובר 1999, הסכימו כי הילדים ילמדו, בבית הספר "אורים", שהוא בית ספר פרטי חדש ברמת השרון (להלן "בית הספר "אורים").

ביום 3.7.01 פנה המערער לבית המשפט קמא בבקשה לקבוע כי הקטינים ילמדו בבית ספר יסודי ממלכתי ברמת השרון, וכי ינתן צו כנגד בית הספר "אורים" האוסר על קבלת הקטינים לשנת הלימוד תשס"ב.


ביום 8.7.01 ניתנה החלטת כב' השופטת קמא בבש"א 12237/01, לפיה:
"מאחר וטרם ניתנה תגובה בכתב ע"י ב"כ המשיבה , ושהבקשה הובאה בפני
רק הבוקר ללשכה, אני מורה כי תינתן תגובה בתוך 10 ימים מהיום, כאשר ימי הפגרה לא יבואו במנין הימים לצורך התגובה".

על החלטה זו הערעור שבפני
.

טוען המערער, כי החלטת בית המשפט קמא לפיה ימי הפגרה לא יובאו במנין הימים, לצורך קבלת תגובת ב"כ המשיבה, תאיין את תוכן בש"א 12237/01, מאחר שהמועד להגשת התגובה יחול לאחר תחילת שנת הלימודים.

בבש"א 12237/01, טוען המערער כי לאחר פגישות ודיונים עם הנהלת בית הספר הפרטי "אורים", התרשם כי רמת החינוך בבית הספר עלולה לרדת בשל בעיות תקציב, ואף שוכנע כי לא יהיה הבדל ברמת חינוך ילדיו בבית הספר "אורים" לעומת חינוכם במסגרת בית הספר הממלכתי במקום מגורי הקטינים ברמת השרון.
בנוסף ציין המערער את השיקול הכספי, הכרוך בלימודים בבית הספר "אורים". עפ"י החלטת בית המשפט קמא (שלא צורפה לבקשת רשות הערעור), על המערער לשאת בתשלום מלוא שכר הלימוד של הקטינים.

נושא הסכסוך שבין הצדדים עניינו, איפוא, חינוכם של הקטינים. בסכסוך מעין זה , טובת הקטין היא שתנחה את בית המשפט ובית משפט יקבע טובת הקטין מהי רק לאחר קבלת ראיות להוכחת טובתו של הקטין.

דחיפות מתן ההחלטה בשל פתיחת שנת הלימודים הקרבה, ברורה. עם זאת, האם הביעה חשש מהעברתו של משיב מס' 2 לבית ספר אחר, וזאת גם לאור הטלטלות הרגשיות שעבר במהלך פרידת האב והאם. לפיכך, יהא על בית המשפט לשקול בקפידה, תוך קבלת ראיות מתאימות על פי שיקול דעתו, האמנם ראוי להעביר את הקטין או הקטינים לבית ספר אחר.


לא זו אף זו, כבר בחודש מאי 2001 התגלעו בין בני הזוג חילוקי דעות באשר לשאלת רישום הקטינים לבית ספר פרטי או ממלכתי. עם זאת, בקשתו של המערער הובאה בפני
כב' השופטת קמא רק ביום 8.7.01, מס' ימים לפני תחילת פגרת הקיץ, ובמהלך דיון שהיה קבוע בפני
בית המשפט קמא בעניין אחר של הצדדים.

כב' השופטת קמא החליטה על מתן תגובת המשיבה תוך 10 ימים.
גם בהנחה כי מתן התגובה והמשך הדיון נדחו עד חודש ספטמבר, עדיין תהא זו רק תקופת פתיחת שנת הלימודים, ועדיין ניתן יהיה לקבוע את מקום לימודם של הקטינים, על פי החלטת בית המשפט קמא, מבלי שהקטינים יפסידו ימי לימודים רבים. הסוגיה העיקרית בעניננו, היא מתן החלטה המשרתת את טובת הקטינים, וזו תוכל להנתן ע"י בית המשפט קמא רק לאחר דיון ושמיעת ראיות, עפ"י שיקול דעת בית המשפט קמא.
כמובן שאין בית המשפט שלערעור עוסק בשמיעת ראיות ויש, איפוא, להמתין לקבלת התגובה והמשך הדיון בבקשה על פי החלטת בית המשפט קמא, כפי שאכן מחייבת טובתם של הקטינים.

על כל אלה, הערעור נדחה.

המערער ישא בהוצאות ערעור זה בסך 2,000 ₪ +מע"מ.

ניתן היום, כ"ו באב התשס"א, 15 לאוגוסט 2001, בהיעדר הצדדים.
המזכירות תשלח בדואר עותק

פסק דין
זה לצדדים.


___________________
שטופמן יהודית
, שופטת










ברע בית משפט מחוזי 2012/01 ד"ר כהן דוד נ' כהן ג'נין, כהן ליאו - קטין, כהן יעל - קטינה (פורסם ב-ֽ 15/08/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים