Google

אבראהים סעד - עו"ד מג'די אבראהים

פסקי דין על אבראהים סעד | פסקי דין על עו"ד מג'די אבראהים

15781-08/12 א     11/04/2015




א 15781-08/12 אבראהים סעד נ' עו"ד מג'די אבראהים








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 15781-08-12 סעד נ' אבראהים




תיק חיצוני:



בפני

כב' השופטת
קרן אזולאי


תובע

אבראהים סעד


נגד


נתבע

עו"ד מג'די אבראהים




החלטה

1.
התובע בתביעה שלפניי ביקש להפסיק את התובענה. זאת, נוכח העובדה שהתובע, המתגורר דרך קבע מחוץ לישראל, לא יוכל להתייצב למתן עדות. העניין שלפניי היה קבוע לדיון הוכחות ליום 23.3.2015.

2.
הנתבע הותיר את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט, אולם ביקש שייפסקו הוצאות לטובתו הואיל ולגישתו מלכתחילה לא היה בסיס להגשת התובענה. בתגובה טען התובע כי עמדת הנתבע, כפי שהובעה בכתבי הטענות ובתצהירים מטעמו, מלמדת כי היה מקום להגיש את התובענה וכי הפסקתה מתבקשת רק על רקע מצבו הכלכלי של התובע, בגינו אין באפשרותו להגיע לישראל ממקום מגוריו בחו"ל.

3.
לאחר ששקלתי את עמדות הצדדים אני סבורה שיש להיעתר לבקשה ולהורות על הפסקת התובענה. על דרך הכלל, יטה בית המשפט לקבל בקשה להפסקת תובענה, אלא אם שוכנע כי הדבר ימנע מהנתבע יתרון שרכש תוך כדי ההתדיינות (ראו, אורי גורן סוגיות בסדר דין אזרחי 545 (מהדורה אחת עשרה, 2013)). במסגרת שיקול הדעת המסור לבית המשפט, רשאי הוא להתנות את הפסקת התובענה בתנאים, ובהם, למשל, קביעה כי היה ויוגש הליך חדש, באותו עניין, הוא יימשך מהמקום אליו הגיע הדיון בתובענה שהופסקה (ראו, רע"א 3771/12 המאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול") נ' קבודי, פסקה 6 להחלטת כב' השופט צ' זילברטל (8.7.2012)).

4.
אציין תחילה כי אני סבורה שאין לראות בהגשת הבקשה להפסקת התובענה משום שימוש לרעה בהליכי משפט. כפי שצוין בבקשה, התובע מתגורר דרך קבע מחוץ לישראל, ובעקבות מצבו הכלכלי לא מתאפשר לו להגיע לישראל למתן עדות. לפיכך, יש מקום להיעתר לבקשה להפסקת התובענה. שקלתי בהקשר זה אם יש מקום להורות על הפסקת התובענה בתנאים. זאת, בהתחשב בעובדה שבהליך שלפניי הוגשו תצהירי העדות הראשית והתיק היה קבוע לשמיעת הוכחות. כאמור, בתגובה לבקשה להפסקת התובענה הותיר הנתבע את העניין לשיקול דעת בית המשפט, ובדיון שהתקיים לפניי (במעמד הנתבע בלבד ובהיעדר התייצבות של התובע או בא-כוחו), הסכים הנתבע להפסקת התובענה, אך ביקש שייפסקו הוצאות לטובתו. הנתבע לא טען שצבר יתרון דיוני כלשהו שהוא עשוי לאבדו אילו תופסק התובענה. הנתבע אף לא ביקש להתנות את הפסקת התובענה בתנאים.

5.
בנסיבות אלה, ובהסכמת הצדדים, אני מורה על הפסקת התובענה. משלא התבקשתי להתנות את הפסקת התובענה בתנאים, ובהיעדר טענה כלשהי על יתרון דיוני שיישמט נוכח הפסקת התובענה, אינני רואה לנכון לעשות כן. בנסיבות אלה, הפסקת התובענה כמוה כמחיקתה (ראו, רע"א 3771/12 לעיל, בפסקה 8). מטבע הדברים, ככל שמי מבעלי הדין סבור שצמח לו יתרון מדברים שנאמרו במסגרת אחד התצהירים, יוכל לעשות בכך שימוש בהליך החדש, ככל שיוחלט על הגשתו.

6.
כאמור, הנתבע ביקש שבית המשפט יפסוק הוצאות לטובתו. שקלתי את העניין. אני סבורה כי נוכח השלב המתקדם בו הוגשה הבקשה, יש מקום להיעתר לבקשה. הנתבע נדרש להתייצב לשלושה קדמי משפט והגיש תצהירים מטעמו. בנסיבות אלה, גם אם יש עילה מוצדקת להפסקת התובענה, יש לתת ביטוי להוצאות שנשא בהן הנתבע. התחשבתי בעניין זה בטענות התובע על מצבו הכלכלי וכן נתתי דעתי לעובדה שהנתבע, שהוא עורך דין, ייצג את עצמו בהליך.

7.
אשר על כן, אני מורה על הפסקת התובענה. בהתחשב במכלול נסיבות העניין, ישא התובע בהוצאות הנתבע בסך כולל של 4,000 ש"ח.


ניתנה היום, כ"ב ניסן תשע"ה, 11 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 15781-08/12 אבראהים סעד נ' עו"ד מג'די אבראהים (פורסם ב-ֽ 11/04/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים