Google

שלמה זכריה - צבי רייס, נחמה קוטיינר

פסקי דין על שלמה זכריה | פסקי דין על צבי רייס | פסקי דין על נחמה קוטיינר |

15047-08/14 תק     04/04/2015




תק 15047-08/14 שלמה זכריה נ' צבי רייס, נחמה קוטיינר








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 15047-08-14 זכריה נ' רייס ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופטת
אפרת בוסני


תובעים

שלמה זכריה


נגד


נתבעים

1.צבי רייס

2.נחמה קוטיינר




פסק דין


בהתאם להסכמת הצדדים בדיון מיום 8.2.15, מונה אינג' ארתור וייס, כמומחה מוסכם ומכריע (להלן: "המומחה המכריע") לבדיקת נזקי דירת התובע.

על פי חוות דעת המומחה המכריע מיום 22.2.15, הנזקים בדירת התובע ובחדר המדרגות הסמוך לדירת התובע מקורם בדירת הנתבעים. המומחה קבע את עלויות תיקון נזקי התובע וכן כי התיקונים שבוצעו בדירת הנתבעים אינם מספיקים, ועל הנתבעים לבצע תיקון יסודי של רצפת חדר הרחצה של דירתם, כפי המפורט בחוות הדעת.

לאור קביעת המומחה המכריע, הסכמת הצדדים, ועל פי החומר שלפניי אני קובעת כדלקמן:

1.
הנתבעים, יחד ולחוד, ישלמו לתובע בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין סך של 6,100 ₪. (סך של 3,900 ₪ בגין עלויות התיקון בדירת התובע וכן של 2,200 ₪ לתיקון חדר המדרגות, בהיות הנזק בחדר המדרגות סמוך לדירת התובע באופן שיש בכך להשפיע על חווית הכניסה לדירת התובע ועל הנאתו מרכושו).

2.
הנתבעים, יחד ולחוד, יבצעו, על חשבונם, בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק
הדין, תיקון יסודי של איטום רצפת חדר הרחצה בדירתם, כולל: פירוק הריצוף, ייבוש התשתית ע"י יבשנים, ביצוע איטום חדש על פי התקן, בדיקת ותיקון הניקוז במידה ונדרש, בדיקת הצפה 48 שעות וריצוף מחדש, כמפורט בחו"ד המומחה המכריע. בתוך 15 יום לאחר ביצוע התיקונים, יוזמן המומחה המכריע, על חשבון הנתבעים, לבדיקת התיקונים שבוצעו בדירתם, ולאישורו ביצועם. אישור המומחה יומצא לתיק בית המשפט ולתובע בתוך 7 ימים ממועד ביקור המומחה בדירת הנתבעים. הנתבעים יודיעו לתובע, מיד עם תיאום מועד ביקור המומחה המכריע בדירתם, אודות מועד זה ויאפשרו לתובע להיות נוכח בבדיקה.

3.
כפוף לקבלת התשלום על פי סעיף 1 מהנתבעים, במלואו, וכפוף לאישור המומחה המכריע ביצוע התיקונים בדירת הנתבעים כאמור בסעיף 2 לעיל, התובע יתקן את נזקי חדר המדרגות כפי המפורט בחוות דעת המומחה המכריע.

4.
הנתבעים, יחד ולחוד, ישלמו לתובע, בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין, את חלקו בשכ"ט המומחה המכריע בסך של 1,770 ₪ וכן הוצאות שכ"ט השמאי מטעם התובע, בסך של 820 ₪.

5.
באשר לתביעה לחיוב הנתבעים בתשלום פיצוי בגין עוגמת נפש - לאחר שבחנתי את העדויות, טענות הצדדים, האמור בכתבי הטענות על נספחיהם, וכן האמור בחוות דעת המומחה המכריע, מצאתי לקבוע כי נזקי התובע הם כתוצאה מרטיבות ממושכת לאורך זמן, אשר לא תוקנה ע"י הנתבעים, חרף פניות התובע וכי הנתבעים גרמו בהתנהגותם זו להחמרת נזקי התובע. בכתב ההגנה אישרו הנתבעים כי התובע פנה אליהם בשנת 2013 והתריע על רטיבות בדירתו. הנתבעים לא הניחו תשתית ראייתית לטענתם בדבר ביקורים של אנשי מקצוע מטעמם, בעקבות פניית התובע אליהם, ולשאלת המומחה המכריע הנתבע 1
אישר כי אין בידו מסמכים בעניין. הנתבעים גם לא הציגו מענה למכתב דרישה שנשלח אליהם מטעם התובע, קודם להגשת התביעה.

על יסוד כל אלה, ומשלקחתי בחשבון, על פי חוות דעת המומחה המכריע, כי הנתבעים ביצעו לאחר זמן תיקון בדירתם אולם מינורי ולא מספיק, אני מחייבת את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובע פיצוי בגין עוגמת נפש, הכולל תשלום הוצאות משפט, בסך כולל של 2,000 ₪. סכום זה, ישולם בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
ט"ו ניסן תשע"ה, 04 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 15047-08/14 שלמה זכריה נ' צבי רייס, נחמה קוטיינר (פורסם ב-ֽ 04/04/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים