Google

איי. איי. ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ, עזריאל רצאבי - שרון שאול, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ

פסקי דין על איי. איי. ג'י. ישראל חברה לביטוח | פסקי דין על עזריאל רצאבי | פסקי דין על שרון שאול | פסקי דין על הכשרת הישוב ביטוחים |

63136-09/14 תאמ     20/04/2015




תאמ 63136-09/14 איי. איי. ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ, עזריאל רצאבי נ' שרון שאול, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 63136-09-14 אי אי גי ואח' נ' שאול ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט
נצר סמארה


תובעים


1.איי. איי. ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ

2. עזריאל רצאבי
ע"י ב"כ עוה"ד אריה ימין


נגד


נת
בע
ים




1.שרון שאול
2. הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד חגית חופי





פסק דין



1.
לפניי תביעה כספית ע"ס 12,926 ₪, בסדר דין מהיר שעילתה נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 17.01.2014, בין כלי רכב, מ"ר 83-094-76 (להלן: "רכב התובעים") לבין כלי רכב, מסוג מונית, מ"ר 88-496-25 (להלן: "המונית") (ולהלן: "התאונה").

2.
התובעים טוענים כי האחריות לקרות התאונה חלה על נהג המונית, כאשר בעוד רכב התובעים נוסע כדין בנתיב השמאלי, המונית, אשר הייתה עומדת בנתיב הימני לשם העלאת נוסעים, סטתה באופן מפתיע שמאלה וגרמה להתרחשות התאונה.

3.
מנגד, טוענים הנתבעים כי האחריות לקרות התאונה חלה על נהג רכב התובעים, כאשר בעוד המונית נוסעת בנתיב הימני וכדין סטה רכב התובעים ימינה לנתיב הימני על מנת לפנות ימינה בצומת וגרם ברשלנותו לקרות התאונה.

4.
למעשה, אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה אלא המחלוקת היא לעניין נסיבות התרחשותה.

5.
נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה הוצגו ראיות הצדדים, העידו הנהגים המעורבים בתאונה ועדת ראייה נוספת מטעם התובעים שנסעה ברכב התובעים בעת קרות התאונה.


בגמר חקירת העדים, ביקשו ב"כ הצדדים מבית המשפט ליתן

פסק דין
על פי החומר המונח לפניו.

עתה נותר לדון ולהכריע בתובענה.

6.
על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק ברכבים, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים, ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל חלקית.



מסקנתי זו מבוססת על יסוד הנימוקים הבאים:

6.1.
אני מאמין לעדותם של עדי התובעים, חרף הסתירה היחידה בין גרסת נהג רכב התובעים לבין גרסת רעייתו בקשר עם הכוונה לפנות ימינה לחולון (עמ' 3, שורות 9-8 ועמ' 4, שורה 1 לפרוטוקול). בהקשר זה אומר כי אין מדובר בסתירה של ממש הואיל ובין מקום התאונה לבין הפנייה ימינה לחולון היה מרחק גדול (עמ' 2, שורות 25-23 לפרוטוקול) שלא הצריך פנייה חדה ימינה של נהג רכב התובעים.


עדותם של עדי התובעים מתיישבת עם מוקדי הנזק. שני העדים מטעם התובעים העידו כי כאשר המונית סטתה שמאלה שני הרכבים היו במקביל זה לזה (עמ' 3, שורות 21-20 לפרוטוקול), נסיבות שלבטח יכולות להוביל למוקדי הנזק ברכבי הצדדים, ברכב התובעים בדלת ימין קדמית וברכב הנתבעים בפינה השמאלית הקדמית.


עדותו של נהג המונית לא הותירה בי רושם של מהימנות, במיוחד כאשר תיאר כי בכיוון נסיעת כלי הרכב המעורבים בתאונה היו שלושה נתיבי נסיעה (עמ' 4, שורות 21-20 לפרוטוקול), למרות שבפועל היו שני נתיבי נסיעה, כפי שהעיד נהג רכב התובעים (עמ' 1, שורות 16-15 לפרוטוקול) וכפי שעולה מתמונות הכביש (ת/2).

6.2.
שוכנעתי כי התאונה ארעה בנסיבות המתוארות על ידי נהג רכב התובעים, לפיהן המונית סטתה באופן מפתיע שמאלה, מבלי שנהגה מוודא כי הדבר אפשרי ומבלי שנהג המונית נותן דעתו לתנאי הכביש.

6.3.
כך למעשה, הפר נהג המונית את הוראת תקנה 40(א) לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 (להלן: "תקנות התעבורה") הקובעת:

"לא יסטה נוהג ברכב מנתיב נסיעתו אם עלול הדבר לגרום להפרעה או לסיכון."

כמו גם, הפר נהג המונית את הוראת תקנה 41 לתקנות התעבורה הקובעת:

"נוהג רכב לא יפנה ימינה או שמאלה תוך כדי נסיעה או כשהוא מתחיל לנסוע ולא יסטה מקו נסיעתו, אלא במהירות סבירה ובמידה שהוא יכול לעשות זאת בבטחה בלי להפריע את התנועה ובלי לסכן אדם או רכוש.

"

6.4.
יחד עם זאת, לא מצאתי לפטור את נהג רכב התובעים מרשלנות תורמת, באשר שוכנעתי כי יכול היה למנוע את התאונה לו היה נוהג בזהירות יתירה, ובכלל זה אם היה נוסע במהירות נמוכה יותר ולו היה ער מספיק למתרחש בכביש.

משכך, דין התביעה להתקבל חלקית, באופן שהאחריות לקרות התאונה חלה על נהג המונית בעוד שנהג רכב התובעים נושא ברשלנות תורמת בשיעור של 30%.

7.
הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעים את הסכומים הבאים:

7.1.
סך של 9,048 ₪, בתוספת אגרת בית המשפט ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל.

7.2.
שכ"ט עו"ד בסך של 1,400 ₪.

7.3.
שכר העדה כפי שנפסק בדיון.

הסכומים הכוללים ישולמו תוך 30 יום.

8.
המזכירות תמציא את פסק הדין לב"כ הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.






ניתן היום,
א' אייר תשע"ה, 20 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.










תאמ בית משפט שלום 63136-09/14 איי. איי. ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ, עזריאל רצאבי נ' שרון שאול, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/04/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים