Google

אולגה ברודוב - עדן הגולן יבוא ושיווק בע"מ, מקסים קרנדל, ח'זאעי אבו עואד

פסקי דין על אולגה ברודוב | פסקי דין על עדן הגולן יבוא ושיווק | פסקי דין על מקסים קרנדל | פסקי דין על ח'זאעי אבו עואד |

7480-04/14 א     03/05/2015




א 7480-04/14 אולגה ברודוב נ' עדן הגולן יבוא ושיווק בע"מ, מקסים קרנדל, ח'זאעי אבו עואד








בית משפט השלום בנצרת



ת"א 7480-04-14 ברודוב נ' עדן הגולן יבוא ושיווק בע"מ
ואח'


תיק חיצוני:


בפני
כב' השופטת עירית הוד



התובעת
אולגה ברודוב

ת.ז. 310370556


נגד

הנתבעים

1. עדן הגולן יבוא ושיווק בע"מ
ח.פ. 514502335
2. מקסים קרנדל

ת.ז. 3044317423
3. ח'זאעי אבו עואד

ת.ז. 037319647




פסק דין


ב"כ הצדדים הסמיכוני ליתן

פסק דין
על דרך הפשרה כאמור בסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984

. הצדדים סיכמו טענותיהם בכתב.

התובעת הגישה תביעה כספית על סך 299,175 ₪ כנגד הנתבעת מס' 1 שהינה חברה העוסקת בבניית עץ וצימרים, כנגד הנתבע מס' 2 שהציג עצמו כמנהל ושותף בנתבעת וקיבל לידיו על פי הנטען את כספי התובעת והנתבע מס' 3 שהינו הבעלים של הנתבעת מס' 1. לטענת התובעת, היא התקשרה עם הנתבעים לצורך הקמת בתי עץ (צימרים). לטענתה, שילמה לנתבעים סכומי כסף על חשבון בניית המבנים והזמנת חומר, בנוסף, שילמה לנתבעים עבור חלונות ועבור מחסן. ברם הסתבר לה לטענתה, כי הנתבעים לא הזמינו את הסחורה עבורה שילמה וכן לא ביצעו עבורה כל עבודה. התובעת עותרת להחזר הכספים אותם שילמה וכן עותרת לפיצוי בגין אובדן רווחים והחזר הוצאות שנגרמו לה.

לטענת התובעת, יש בנסיבות שלפני להורות על הרמת מסך ההתאגדות וכן להחיל אחריות בנזיקין על הנתבעים וזאת לאור התנהלותם. לטענתה, מהקלטות והתמלילים בידה וגם לאור התנהלות הנתבעים עולה בבירור תמונה של ניסיון לגזול את כספי התובעת וזאת לאחר שאין מחלוקת באשר לסכומי הכסף שהועברו לנתבעים וכן בהיעדר מחלוקת, כי בפועל לא נרכש כל חומר גלם, לא עץ, לא צימרים ולא מחסן ולא חלונות לבית הבטון. לטענת התובעת, ברי, כי כבר מתחילת ההתקשרות נהגו הנתבעים עמה בחוסר תום לב וגרמו לה בהתנהגותם לנזקים רבים

עוד טענה התובעת, כי הנתבעים נמנעים להראות להיכן הוזרם הכסף, האם לחשבון החברה או לכיסם הפרטי ואינם מראים כיצד השתמשו בכסף שקיבלו מהתובעת לצורך ביצוע ההסכם. עוד ציינה, כי הנתבעים לא הוציאו כל סכום לטובת הפרויקט ולא הראו, כי שילמו סכום כלשהו עבור רכישת עץ או עריכת תכניות וכי הם הכניסו את הכסף שקיבלו מהתובעת לכיסם ונעלמו.

לטענת הנתבעים 2-3 דין התביעה נגדם להידחות בשל העובדה שההסכם נחתם עם הנתבעת מס' 1 שהינה אישיות משפטית נפרדת ואין מקום בנסיבות להורות על הרמת מסך. עוד ציינו הנתבעים, כי כל התקשרויות התובעת עם גורמים אחרים היו לפי שיקול דעתה. הנתבעים אינם מכחישים, כי לא ביצעו את עבודת הבנייה וכי לא סיפקו את הצימרים לתובעת אולם לטענתם, הם שילמו סכומי כסף רבים עבור הכנת תכניות ושרטוטים. לטענתם, העיכוב בהתחלת העבודות הינו כתוצאה מהפרת התחייבות על ידי התובעת. לטענתם, הם לא התחמקו מביצוע העבודות אולם כתוצאה מעיכוב בהשלמת עבודות התשתית על ידי התובעת, התייקרו משמעותית החומרים והעץ דבר שעלול לגרום להפסד כספי לנתבעת מס' 1. בנוסף ציינו, כי הנתבעת מס' 1 לא יכלה להזמין את העץ טרם השלימה התובעת את עבודות התשתית. לטענתם, התובעת היא זו שהפרה את ההסכם בכך שלא עמדה בהתחייבויותיה להכנת התשתית. עוד ציינו הנתבעים, כי מלבד הפסד בגין ימי עבודה על הכנת התוכניות נגרמו הוצאות נוספות בגין נסיעות, בזבוז ימי עבודה ואובדן הזדמנויות לעבודות אחרות. עוד טענו הנתבעים, כי הנתבעת מס' 1 עדיין מוכנה לקיים את ההסכם.

לאחר שקילת טיעוני הצדדים ועיון במסמכים שצורפו מצאתי בנסיבות להורות על הרמת מסך ההתאגדות וזאת לאחר שהתובעת עותרת להחזר כספים ששילמה עבור עבודות שלא בוצעו וחומרים שלא סופקו שאין מחלוקת שלא סופקו. הנתבעת לא הראתה כל ראיה מטעמה להיכן הועברו הכספים, האם לחשבון הנתבעת מס' 1 או לחשבונם הפרטי של הנתבעים. בנסיבות אלו ולאחר שהתרשמתי, כי נעשה שימוש לרעה במסך ההתאגדות של החברה מצאתי לחייב את הנתבעים ביחד ולחוד בגין הסכומים שיפורטו להלן.


לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, המסמכים שהוגשו ולאחר ששקלתי את טענות באי כוח הצדדים ולאור המפורט לעיל, אני פוסקת על דרך הפשרה, כדלקמן:


א.
הנתבעים ביחד ולחוד ישלמו לתובעת סכום של
185,000 ₪.
ב.
בנוסף לאמור לעיל, ישלמו הנתבעים ביחד ולחוד שכר טרחת עו"ד בסך 25,000 ₪ כמבוקש על ידי התובעת בתוספת מע"מ כחוק וכן החזר אגרה ששולמה משוערכת להיום.
ג.
הסכומים האמורים ישולמו לידי ב"כ התובעת בתוך 30 יום מהיום שאם לא כן,
יתווספו אליהם הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום המלא בפועל.
ד.
בנסיבות העניין ולאחר שהצדדים הסמיכו את בית המשפט ליתן

פסק דין
על דרך הפשרה ללא שמיעת ראיות בתיק, ניתן פטור מיתרת אגרה.


המזכירות תמציא לצדדים.


ניתן היום,
י"ד אייר תשע"ה, 03 מאי 2015, בהעדר הצדדים.
















א בית משפט שלום 7480-04/14 אולגה ברודוב נ' עדן הגולן יבוא ושיווק בע"מ, מקסים קרנדל, ח'זאעי אבו עואד (פורסם ב-ֽ 03/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים