Google

אהוד פורת, טליה פורת - יובל קולן, אליהו קולן

פסקי דין על אהוד פורת | פסקי דין על טליה פורת | פסקי דין על יובל קולן | פסקי דין על אליהו קולן |

29094-05/12 א     10/05/2015




א 29094-05/12 אהוד פורת, טליה פורת נ' יובל קולן, אליהו קולן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו

ת"א 29094-05-12 פורת נ' קולן




10 מאי 2015






מספר בקשה:
50, 56

בפני

כב' השופטת
תמר אברהמי


התובעים

1. אהוד פורת
2. טליה פורת


נגד


הנתבעים

1. יובל קולן

2. אליהו קולן




החלטה

בהמשך לדיון שהתקיים ביום 29.1.15 ולהחלטה שניתנה במסגרתו (ובה, בין היתר, תואר רקע כללי בענין ההליך וניתנו הוראות בענין הגשת ראיות), תלויות ועומדות בקשות 50 ו-56 בתיק הממוחשב בענין הגשת ראיות הצדדים, לאחר שראיות התובעים לא הוגשו במועד, התובעים טוענים כי ארעה של טעות אנוש מצערת והנתבעים טוענים כי מדובר בחלק מטקטיקה מכוונת וחסרת תום לב.

לאחר עיון במכלול טעוני הצדדים אני מוצאת להורות כי ראיות התובעים יתקבלו לתיק, חרף האיחור בהגשתן, כי הנתבעים יוכלו להגיש ראיות משלימות עד ליום 30.6.15 וכי מועד הדיון ידחה בהתאם. כמו כן יש מקום לחיוב התובעים בהוצאות (בכפוף להערה דלמטה).

התוצאה האמורה מהווה לטעמו של בית המשפט איזון אינטרסים הולם בין הצדדים ומתן משקל ראוי לאינטרס ליבון מחלוקות לגופן. זאת, מבלי שנעלמה מעיני טענת הנתבעים לקיום זכות שלא להגיש ראיות לפני 'חשיפת' ראיות התובעים; בהקשר אחרון זה יוער כי הנתבעים מצאו לנכון להניח את ראיותיהם בתיק עוד קודם למועד האחרון שנקבע לכך ואף מבלי לנסות ולעתור לארכה על יסוד אי הגשת ראיות התובעים עד אותה עת. כמו כן, כידוע, הגשת הראיות בפועל מתבצעת ככלל כאשר העד מתייצב לחקירה על תצהירו (ולא בעת הנחת ראיות בתיק, גם אם תכופות נעשה שימוש במונח 'הגשה').

לחובת התובעים יצויין בין השאר כי פגישות ישירות בין הצדדים, שלא פעם יש לברך עליהן וכמובן שיש לקוות כי יובילו לכדי פתרון מוסכם, אינן "גישור" כמשמעו של מונח זה בהליך משפטי (אף אם הצדדים חפצים כי יהא בכך כדי לגשר על הפערים בין עמדותיהם). כמו כן, ראוי היה לצרף לבקשה להארכת מועד תצהיר מלכתחילה (ולא כפי שבוצע).

בענין טעוני הנתבעים יצויין כי טענתם כאילו אין לצד שכנגד "סיכוי" בסוגיה כזו או אחרת, מועלית באופן שיש בה כדי לרמז לכאורה על איון תפקידו של בית המשפט. מוצע להמנע מביטויים חד משמעיים ונטולי כל הסתייגויות מסוג זה.

כמו כן, יש להצטער על כך שב"כ הנתבעים מוצא לנכון לעשות שימוש בביטויים חריפים (שקרי, מכוער, [גובל ב]זילות באינטליגנציה, "פאניקה", שאוב מהדמיון, אבסורדי, פתטי, וכיוצ"ב). ספק רב אם הדבר משרת את המטרות של שני הצדדים בדיון. למותר לציין כי גם מסרים חד משמעיים ניתן להעביר בלשון שיש בה מן המתינות, והדבר לא יגרע כלל ועיקר מהשפעתם.

ההערות לעיל יובאו בחשבון בענין פסיקת ההוצאות.

התוצאה הינה אפוא כמתואר ברישא הדברים. ישיבת 31.5.15 בטלה. הודעה על מועד חדש תשלח. התובעים מחוייבים בהוצאות, תוך התחשבות בשיקולים השונים, בסך 2,500 ₪.

המזכירות
תמציא ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"א אייר תשע"ה, 10 מאי 2015, בהעדר.













א בית משפט מחוזי 29094-05/12 אהוד פורת, טליה פורת נ' יובל קולן, אליהו קולן (פורסם ב-ֽ 10/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים