Google

דוד רתם - אביה רתם, עזבון המנוחה יהודית רתם ז"ל

פסקי דין על דוד רתם | פסקי דין על אביה רתם | פסקי דין על עזבון המנוחה יהודית רתם ז"ל |

25541-09/13 עמש     09/05/2015




עמש 25541-09/13 דוד רתם נ' אביה רתם, עזבון המנוחה יהודית רתם ז"ל








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



עמ"ש 25541-09-13 רתם ואח' נ' רתם ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופטת
שושנה שטמר


מערערים

1. דוד רתם
ע"י עו"ד מיכאל שחור
ואו רוני א' כהן


נגד


משיבים

1. אביה רתם

2. עזבון המנוחה יהודית רתם ז"ל






ע"י עו"ד משה בן שימול

החלטה

1.
לפני בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין שנתן הרכב השופטים בתיק זה ביום 11/3/15.

2.
בפסק דינו של ההרכב
(שחלקו ניתן בדעת רוב) נקבע בעיקרו, כי על המבקש ובן נוסף שיירש חלק מהעזבון, להחזיר למשיבה את החלק בשכר טרחתו של מנהל העזבון, אשר עולה על חלקה היחסי בעזבון, ואשר נלקח ממנתה בעזבון. כמו כן נפסק כי על המבקש לשלם למשיבה הוצאות ושכ"ט עו"ד בשתי הערכאות בסכום של 35,000 ₪. עוד נפסק שעל המבקש להעביר ברישום 40% מהמגרש בחדרה ומחלקת הייקב בבנימינה (ובפסק הדין גם "חלקת הכרם).

3.
בבקשה רחבת היקף מטעם המבקש, נטען, בין היתר, כי לערעור סיכויים טובים, שכן בית המשפט שלערעור התערב בממצאים עובדתיים של הערכאה הדיונית, כי מצבה הכלכלי של המשיבה איננו טוב ולפיכך, עלולים מקרקעין שיש להם ערך משפחתי לעבור לצד ג' ולא ניתן יהיה להחזיר מצב לקדמותו על ידי הפרעות על כספים שישולמו לה, אם עמדתו של המבקש תתקבל בבית המשפט העליון.

4.
המשיבה התנגדה לבקשה, בין היתר, בהבהירה כי מצבה הכלכלי יאפשר לה להחזיר כספים, שיתברר, ככל שיתברר, ששולמו לה ביתר, כי הדין הוא שיש לתת למי שזכה בפסק דינו בחיוב כספי, לההנות ממנו עם הנתן פסק הדין, ובכך שההליכים נמשכו מזה שנים, ומטרת המבקש לנצל את מצבה הבריאותי על מנת שלא תוכל לההנות מהרכוש שנפסק לה בעודה יכולה לעשות כך.

5.
שקלתי את טיעוני הצדדים, ואני סבורה כי הדין והנתונים כאן אינם מצדיקים להעתר לבקשה: ההלכה היא שאין, בדרך כלל, להורות על עיכב ביצועו של חיוב כספי. לא שוכנעתי, עם כל הזהירות שבקביעה זו, שלמבקש סיכויים טובים לזכות בבקשת הרשות שלו לערער לבית המשפט העליון, אם בקביעה לגבי העברת המקרקעין ואם בחלק בפסק הדין שהורה על חיוב כספי. לא
שוכנעתי כי למשיבה לא יהיו אמצעים על מנת להשיב כספים שישולמו לה על פי פסק הדין, אם יזכה המבקש בבקשת הרשות שלו לערער. לפיכך, ניתן היה לדחות את הבקשה.

6.
על אף הכתוב לעיל, ועל מנת למנוע אפשרות של סיכול החזרת המצב לקדמותו, ולו בחלקה, ואיזון נכון, לדעתי,
של האינטרסים הנוגדים של הצדדים, אני מורה כדלקמן:

א. לא ניתן עיכוב על ביצוע החיובים הכספיים עד לגובה של 400,000 ₪, ועל המבקש (והמשיבים בערעור ככל שחוייבו בפסק הדין) לשלמם למשיבה באופן מיידי.
ב. ככל שיפקיד המבקש את יתרת החיובים הכספיים בתיק בית המשפט תוך 45 ימים מהיום, תעוכב היתרה עד למתן החלטתו של בית המשפט העליון.
ג. המשיב יעביר את הזכויות במקרקעין כפי שנקבע בפסק הדין באופן מיידי, אולם ניתן בזאת צו מניעה למשיבה לפיו היא לא תעשה כל טרנסקציה (שינוי בזכויות לאחר רישומן על שמה) בחלקים שיועברו לה עד למתן פסק דינו של בית המשפט העליון בבר"ע שהמבקש טוען כי הוגשה לבית המשפט העליון.

7.
אני קובעת את הוצאות הבקשה ושכר טרחת עורך דין עבורה בסכום (כולל מע"מ) של 4,000 ₪, והם ישולמו בהתאם לתוצאות של הבר"ע בבית המשפט העליון.

ניתנה היום, כ' אייר תשע"ה, 09 מאי 2015, בהעדר הצדדים.














עמש בית משפט מחוזי 25541-09/13 דוד רתם נ' אביה רתם, עזבון המנוחה יהודית רתם ז"ל (פורסם ב-ֽ 09/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים