Google

טוני מזל ברגשטיין - אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ

פסקי דין על טוני מזל ברגשטיין | פסקי דין על אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ

55801-05/14 תק     17/05/2015




תק 55801-05/14 טוני מזל ברגשטיין נ' אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



ת"ק 55801-05-14 ברגשטיין נ' אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט
אפרים צ'יזיק


תובעת

טוני מזל ברגשטיין


נגד


נתבעת

אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ




פסק דין



1.
תובענה הנוגעת לליקוי נטען במתן שירותי אינסטלציה.

2.
לטענת התובעת, הוזמנה הנתבעת, חברה העוסקת במתן שירותי שרברבות, לצורך טיפול בבעיה של החלפת צנרת ניקוז, בתמורה כספית של 2,000 ש"ח + מע"מ, אולם לטענתה של התובעת, העבודה בוצעה בסטנדרט לקוי וברשלנות, שכן לאחר טיפול בצנרת הניקוז, עדיין ישנה נזילה וישנה רטיבות בדירתה של התובעת, ולדברי התובעת, מן הראוי לחייב הנתבעת בתשלום פיצוי נוסף על השבת הסכום אשר שולם, בגין עגמת הנפש שהייתה מנת חלקה.

3.
הנתבעת השיבה לטענות התובעת, וטענה כי לא מיני ולא מקצתי. לדברי הנתבעת, העבודה אשר הוזמנה היה טיפול בצנרת ביוב לאור רטיבות שהייתה בקירות עקב צורך בהחלפת זווית בקו צנרת הביוב, זווית דולפת שהייתה תחת קו הריצוף בדירה, ופעולה זאת נעשתה, וביצועה אף תועד בתמונות אשר צורפו לכתב ההגנה.

4.
לאחר בחינת טענות הצדדים, מצאתי לנכון לדחות את התובענה. מנהל הנתבעת הבהיר, בעדותו בפני
שהייתה אמינה עלי, הבהיר הנ"ל כי העבודות אשר בוצעו נגעו לצנרת ביוב בלבד (הדברים עולים הן מהחשבונית והן מהתצלומים אשר צורפו לכתבי הטענות), בעוד התובעת חזרה וענתה, כי פעם אחר פעם ישנה דליפת מים המצטברת על הרצפה ומגיעה כדי הצפה.

5.
במסגרת הדיון אשר נערך בפני
, התרשמתי כי התובעת אינה מבינה את הטענות המועלות על ידה; מחד, הנתבעת תיעדה תיקון בצנרת הביוב, בה עוברים שפכים, בעוד התובעת מלינה על נזילות הנוגעות לצנרת מים. זאת אינה העבודה אשר הוזמנה אצל הנתבעת, וזאת אינה העבודה אשר בוצעה על ידי הנתבעת.

6.
מספר פעמים שאלתי הן את התובעת והן את אחותה אשר העידה, הגב' רות אלמוג, האם הצטברות הנוזלים הייתה מים או שהייתה שפכי ביוב; מקום שההצטברות הינה הצטברות מנזילת מים, כאשר העבודה אשר בוצעה הייתה טיפול ברטיבות בקיר כתוצאה מליקוי בצנרת הביוב, ולא טיפול בנזילת/דליפת מים מצנרת מים (אשר ברי כי טיפול זה לא בוצע, ולא נגבה בגינו כל תשלום) – הרי שאין בטענות התובעת יותר מאשר טענות סרק.

7.
אכן, התובעת ציינה יותר מפעם אחת כי היו בביתה הצפות של מים, אולם דברים אלו, בינם ובין התיקון אשר בוצע על ידי הנתבעת, אין כל קשר. התובעת ציינה כי ככל הנראה ישנו קשר בין צינור המים של מכונת הכביסה והשימוש במכונת הכביסה להצפות ולנזילות (עמ' 1 לפרוטוקול שורה 16), וככל שישנו קשר שכזה, הרי שניתן לומר חד משמעית שאין קשר בין ההצפות והנזילות הנטענות, לצנרת הביוב (בה עוברים שפכים ולא מים, כאשר הצנרת עוברת בקיר בגובה הגבוה ממכונת הכביסה באופן המנתק כל אפשרות לקשר בין שני אלמנטים אלה).

8.
בנסיבות העניין, אין מנוס מדחיית התובענה.

9.
לא מצאתי לנכון לעשות צו להוצאות.

10.
ניתן לערער על

פסק דין
זה, ברשות בית המשפט המחוזי בחיפה בתוך 15 ימים מקבלתו.


ניתן היום,
כ"ח אייר תשע"ה, 17 מאי 2015, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 55801-05/14 טוני מזל ברגשטיין נ' אלון קלדרון אינסטלציה בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים