Google

מדינת ישראל - סאלח אבו רקיה

פסקי דין על סאלח אבו רקיה

25539-06/14 פ     25/05/2015




פ 25539-06/14 מדינת ישראל נ' סאלח אבו רקיה








בית המשפט המחוזי בחיפה

25 מאי 2015
ת"פ 25539-06-14 מדינת ישראל
נ' אבו רקיה




בפני
כב
'
השופט

רון שפירא

,
סגן

נשיא

המאשימה
מדינת ישראל

נגד

הנאשם
סאלח אבו רקיה

,
ת
"
ז
035706217


החלטה

בתיק זה הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירת ניסיון הצתה לפי סעיפים 448(א) רישא + 25 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977.

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, ביום 1.1.10, בסמוך לשעה 11.00 בבוקר, נכנס הנאשם לכפר קפין שבשטח
a
שברשות הפלסטינאית, בצוותא עם אחרים ובאמצעות רכב. בהגיעו לכפר קפין, ניסה הנאשם להצית את ביתו של מואיד הרשה, הנשוי לאחותו של הנאשם (להלן: "המתלונן" ו- "הבית" בהתאמה), על ידי כך ששפך נפט על קרטונים ושקיות שהיו בבית והצית אותם, וזאת על רקע סכסוך משפחתי. במעשיו כאמור לעיל ניסה הנאשם לשלח במזיד אש בדבר לא לו.

כאמור, הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון. מדובר בנאשם אשר הודה ושיתף פעולה גם במהלך החקירה, הודה בביהמ"ש וחסך זמן שיפוטי וכן שיתף פעולה עם שירות המבחן. מתסקיר המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם עולה כי הנאשם מגלה הבנה לגבי הפסול שבהתנהגותו וכי מדובר במעשה בעייתי. כן התרשם שירות המבחן מנאשם המנהל אורח חיים תקין במסגרות חייו השונות, בעל יכולת טובה להביע את עצמו ורגשותיו ובעל יכולות וכישורים שיכולים לסייע לו להתמודד במצבים שונים בחייו. שירות המבחן התרשם כי מעשי הנאשם המתוארים בכתב האישום אינם מאפיינים את דרך התנהלותו בדרך כלל ולהערכת שירות המבחן מעורבותו של הנאשם בעבירה הנוכחית ייתכן ונבעה מחוסר מודעות לחומרת מעשיו, מתוך פזיזות והעדר שיקול דעת. כן התרשם שירות המבחן כי כיום בעקבות ההליך המשפטי המתנהל נגדו, הנאשם הפנים את החומרה והבעייתיות שבמעשיו והבין שבאופן התנהגותו סיכן את עצמו ואחרים ולפיכך להערכת שירות המבחן הסבירות להישנות התנהגות עוברת חוק ופורצת גבולות הינה נמוכה.

עוד יצוין כי בסופו של דבר לא נגרם נזק כתוצאה ממעשיו של הנאשם (למרות שהנזק הפוטנציאלי שעשוי היה להיגרם כתוצאה מניסיון ההצתה ידוע לכל) ואף נעשתה סולחה בין הצדדים. כאמור, הנאשם הודה במעשיו והביע חרטה כנה על מעשיו וגילה הבנה לגבי הפסול שבהתנהגותו. עברו הפלילי הינו ישן ונראה כי האירוע נשוא כתב האישום הינו מעידה חד פעמית שאינה מאפיינת את אורחות חייו בשנים האחרונות, מעידה אשר ככל הנראה נגרמה בנסיבות יוצאות דופן, כפי שפורט בתסקיר שירות המבחן ובטיעוני ב"כ הנאשם.

בנסיבות אלו, וכן לאור הזמן הרב שחלף מעת ביצוע המעשה, כ-5 שנים, כאשר כתב האישום הוגש בשיהוי משמעותי, סבורני כי יש מקום לקבל חוות דעת מאת הממונה על עבודות השירות בעניינו של הנאשם, וזאת בטרם גיבוש עמדה סופית לעניין גזירת דינו של הנאשם.

יודגש כי ביהמ"ש טרם גיבש את דעתו בנוגע לעונש שיוטל על הנאשם, ואין לראות בהחלטה זו כגיבוש עמדה סופית או כהתחייבות שיפוטית לתוצאה זו או אחרת. אך נראה, בנסיבות העניין,
כי יש מקום לבדוק אפשרות גזירת עונש מאסר אשר ירוצה במסגרת עבודות שירות.

בנסיבות אלו אני מבטל את הדיון שנקבע ליום 27.5.15 לצורך שימוע גזר הדין ומורה לממונה על עבודות השירות להגיש חו"ד בנוגע לאפשרות ריצוי עונש מאסר בעבודות שירות על ידי הנאשם.

הממונה על עבודות שירות יזמן את הנאשם באמצעות באת כוחו, עו"ד אורית שלו, מהסניגוריה הציבורית מחוז חיפה, טל' 052-2825369 כתובת אלקטרונית:
[email protected]

חוות דעת הממונה על עבודות השירות תוגש לביהמ"ש עד ליום 12.7.15.

אני קובע את התיק להשלמת דיון ליום
14/7/15 שעה 10:00.

המזכירות תעביר עותק החלטה זו לב"כ הצדדים ולממונה על עבודות שירות.

ניתנה היום,
ז' סיוון תשע"ה, 25 מאי 2015, בהעדר הצדדים.


ר' שפירא, ס. נשיא








פ בית משפט מחוזי 25539-06/14 מדינת ישראל נ' סאלח אבו רקיה (פורסם ב-ֽ 25/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים