Google

איי. די. איי. חברה לביטוח בע"מ, יהונתן שריה - אליהו בארי, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על איי. די. איי. חברה לביטוח | פסקי דין על יהונתן שריה | פסקי דין על אליהו בארי | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

36028-08/14 תאמ     05/06/2015




תאמ 36028-08/14 איי. די. איי. חברה לביטוח בע"מ, יהונתן שריה נ' אליהו בארי, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 36028-08-14 איי.די.איי. חברה לביטוח
בע"מ ואח' נ' בארי ואח'


תיק חיצוני:



בפני

כבוד השופט
נצר סמארה


תובעים
נתבעת שכנגד


1.איי. די. איי. חברה לביטוח בע"מ
2. יהונתן שריה
ע"י ב"כ עוה"ד ממיסטבלוב



נגד



נת
בעים
תובעת שכנגד




1.אליהו בארי
2. הראל חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד קטוק








פסק דין





1.
לפניי תביעה כספית ע"ס 11,637 ₪, ותביעה שכנגד כספית ע"ס 6,866 ₪, בסדר דין מהיר, שעילתן נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 27.03.2014, בין כלי רכב, מ"ר 84-085-57 (להלן: "רכב התובעים") לבין כלי רכב, מ"ר 36-516-65 (להלן: "רכב הנתבעים") (ולהלן: "התאונה").

2.
התובעים טוענים כי האחריות לקרות התאונה חלה על נהג רכב הנתבעים, אשר בעוד רכב התובעים נוסע בכביש חד סטרי, הגיח לפתע רכב הנתבעים מצד ימין ממצב של עמידה ללא איתות ומבלי להבחין ברכב התובעים, ובכך גרם לתאונה.

3.
מנגד, טוענים הנתבעים כי האחריות לקרות התאונה חלה על נהג רכב התובעים אשר בעוד רכב הנתבעים עומד במרכז הכביש החד סטרי, כשהוא ממתין להתפנותה של חניה מצד שמאל, תוך איתות שמאלה, הגיח רכב התובעים מאחור ניסה לעקוף את רכב הנתבעים העומד ועל ידי כך גרם להתנגשות כלי הרכב.

4.
למעשה, אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה אלא שהצדדים חלוקים באשר לנסיבות התרחשותה.

5.
נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה הוצגו ראיות הצדדים, והעידו הנהגים המעורבים בתאונה.


בגמר חקירת העדים, סיכמו ב"כ הצדדים את טענותיהם בעל פה ולאחריהם וביקשו מבית המשפט ליתן

פסק דין
על פי החומר המונח לפניו.


עתה נותר לדון ולהכריע בתובענה.

6.
על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק ברכבים, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים, ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה והתביעה שכנגד להתקבל חלקית.



מסקנתי זו מבוססת על יסוד הנימוקים הבאים:

6.1.
גרסתו של נהג רכב הנתבעים, הייתה קוהרנטית, סדורה, התיישבה עם מוקדי הנזק בכלי הרכב, ועם תמונות מיקום הרכבים מיד לאחר התאונה, והותירה בי רושם מהימן. זאת לעומת גרסתו של נהג רכב התובעים שלא הותירה בי רושם דומה וגם הייתה מהוססת.

6.2.
תמונות מיקום הרכבים מיד לאחר התאונה שצולמו על ידי נהג רכב הנתבעים, תומכות להפליא בגרסתו של נהג רכב הנתבעים, לפיה בעודו עומד באמצע הכביש לשם התפנות חניה מצד שמאל, הגיח רכב התובעים וניסה לעקוף משמאל.

ניתן לראות כי רכב הנתבעים עומד בנתיב הנסיעה ואילו רכב התובעים מנסה לעקוף משמאל, כאשר ניתן גם לראות כי לאחר העקיפה עליו לסטות ימינה, שכן בהמשכו מונח פח אשפה.

6.3.
אם כך, הרי שגרסתו של נהג רכב התובעים, לפיה רכב הנתבעים יצא מצד ימין באופן מפתיע אינה נכונה .

6.4.
בנסיבות העניין, נהג רכב התובעים יכול היה להבחין ברכב הנתבעים העומד וכך הוא אכן הבחין בו, ולוודא טרם עקיפתו כי נהג רכב הנתבעים מבחין בו או לעקוף את רכב הנתבעים מצד ימין, או להמתין שרכב הנתבעים ייכנס לחניה.

6.5.
באשר לעקיפה הרי שצודקים הנתבעים כי היה על נהג רכב התובעים לעקוף מימין שכן מדובר בכביש חד סטרי, וכאשר מצד שמאל חונים רכבים, כך שעקיפה משמאל יכולה להוביל להיתקלות בין רכב העוקף לבין רכב היוצא מחניה שמצד שמאל.

6.6.
יחד עם זאת, איני פוטר את נהג רכב הנתבעים מאחריות לקרות התאונה, משום שעצם העמדת רכבו באמצע הכביש תוך שהוא מפריע לתנועה התקינה של כלי הרכב בכביש חד סטרי, יש בו רשלנות בגרימת התאונה.

לפיכך, יש לבצע חלוקת אחריות לקרות התאונה, באופן שנהג רכב התובעים יישא באחריות בשיעור של 70%, ואילו נהג רכב הנתבעים יישא באחריות בשיעור של 30%.

התביעה העיקרית

7.
הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעים את הסכומים הבאים:

7.1.
סך של 3,491 ₪ שהינו 30% מסכום התביעה, בתוספת אגרת בית המשפט ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל.

7.2.
שכ"ט עו"ד בסך של 1,400 ₪.

7.3.
שכר העד כפי שנפסק בדיון.

התביעה שכנגד

8.
הנתבעת שכנגד תשלם לתובעת שכנגד את הסכומים הבאים:

8.1.
סך של 4,806 ₪ שהינו 70% מסכום התביעה שכנגד, בתוספת אגרת בית המשפט ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה שכנגד ועד למועד התשלום המלא בפועל.

8.2.
שכ"ט עו"ד בסך של 1,400 ₪.

9.
הסכומים המנויים בסעיפים 7 ו-8 לעיל ישולמו תוך 30 יום.

10.
המזכירות תמציא פסק הדין לבאי כוח הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.





ניתן היום,
י"ח סיוון תשע"ה, 05 יוני 2015, בהעדר הצדדים.
















תאמ בית משפט שלום 36028-08/14 איי. די. איי. חברה לביטוח בע"מ, יהונתן שריה נ' אליהו בארי, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 05/06/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים