Google

מוהנד אבו אלהווא - אלי אלקיים

פסקי דין על מוהנד אבו אלהווא | פסקי דין על אלי אלקיים

4227-03/13 סעש     02/07/2015




סעש 4227-03/13 מוהנד אבו אלהווא נ' אלי אלקיים








בית דין אזורי לעבודה בירושלים

סע"ש 4227-03-13



02 יולי 2015
לפני:
כב' השופטת רחל
בר"ג-הירשברג

התובע
:

מוהנד אבו אלהווא

ע"י ב"כ: עו"ד אחמד אבו קטיש



-

הנתבע
:

אלי אלקיים

ע"י ב"כ: עו"ד חנן כהן
החלטה

1. לפניי בקשת התובע לביטול פסק הדין שניתן בהליך עוד ביום 13.11.2014.

הרקע לבקשה

2. בתחילת חודש מרץ 2013 הגיש התובע כנגד הנתבע את התביעה דנא במסגרתה עתר לתשלום זכויות שונות הנובעות מתקופת עבודתו אצל הנתבע כנגר, סבל ומוביל רהיטים כמו גם מסיומה. עיקר המחלוקת בין הצדדים עניינה בנסיבות סיום יחסי העבודה ביניהם ובכלל זה בזכאות התובע לתשלום פיצויי פיטורין ותמורת הודעה מוקדמת בגין כעשר שנות עבודת התובע אצל הנתבע. לטענת הנתבע פיטורי התובע הם תוצאה לכך שהתברר כי התובע מעל בכספו
באמצעות הונאה בכרטיס אשראי. קרי, התובע השתמש בכרטיס אשראי השייך לנתבע לצורך כיסוי פוליסת ביטוח בריאות לו ולרעייתו - טענה בה כופר התובע.

3. בתום ישיבה מקדמית ארוכה וממצה נעתר בית הדין לבקשת הצדדים להשלים את הליכי ההידברות ביניהם ולסיים את הליכי הגילוי והעיון. בתוך כך הוצע כי יישקל הצורך בפני
יה לצדדי ג' דוגמת חברת הביטוח שערכה את הפוליסה שהיוותה את העילה לפיטורים. כן נקצב מועד להגשת הודעת עדכון משותפת. אלא שזו בוששה להגיע ועל כן ולפנים משורת הדין האריך בית הדין את המועד להגשתה.

4. חלף הגשת הודעה משותפת כאמור בהחלטת בית הדין הגישו באי כוח הצדדים הודעות נפרדות. הודעת הנתבע הוגשה ביום 13.5.2014 ובית הדין סבר כי היא דורשת תשובה מקיפה שאם לא כן, קשה יהיה לקבוע את האופן הנכון לקידום ההליך. אלא שלמרות חלוף חודשים ארוכים ותזכורת ששלח בית הדין לתובע בעניין זה לא התקבלה כל תגובה מטעמו. בנסיבות אלה נמחקה התביעה בפסק הדין מיום 13.11.2014 בו נקבע כי לנוכח הנסיבות האמורות המשך ברור ההליך אינו מעשי. מכאן הבקשה שבפני
י.

טענות הצדדים


5.
לטענת התובע תגובתו להחלטות בית הדין האמורות לא ניתנה מחמת טעות משרדית ועומס עבודה במשרדי בא כוחו ולא מחמת זלזול בבית הדין. המדובר בתביעה שסיכוייה טובים והוא מבקש כי תנתן לו ההזדמנות ליומו המלא בבית הדין, כפי שעשה גם עובר למתן פסק הדין.

6. מנגד סובר הנתבע כי דין הבקשה דחייה הן לנוכח סיכויי התביעה הנמוכים והן לנוכח מחדליהם החוזרים והנשנים של התובע ובא כוחו עליהם הוא עומד אחד לאחד ובפרוטרוט. זאת הן מהלך ניהול ההליך בבית הדין ואף עובר לכך.

7. בתשובה לתגובת הנתבע חזר התובע בעיקרו של דבר על טענותיו בבקשה לגופה והזכיר כי בני אנוש טועים ובפרט מחמת עומס בעבודה.


דיון והכרעה

8. לאחר ששקלתי את כלל נסיבות העניין ואת טענות הצדדים באתי לכלל מסקנה כי אין מנוס מדחיית הבקשה וטעמיי למסקנה זו הרי הם מפורטים מטה.

9. לאחרונה קבע בית המשפט העליון, מפי כבוד השופט מזוז, כזאת:

"כידוע, מחיקה של תביעה, להבדיל מדחייתה, לא יוצרת מעשה בית דין. משמעות הדברים היא כי תובע שתביעתו נמחקה יוכל להגיש תביעה חדשה בשל אותה עילה, ודרכו לא תחסם אך בשל כך שהתביעה הקודמת הסתיימה.... עם זאת יודגש: משניתן

פסק דין
והתביעה נמחקה, לא ניתן לבקש את חידושה על ידי פתיחתו של התיק מחדש, ושלא באמצעות תביעה חדשה.... זאת משום שעם מתן פסק הדין סיים בית המשפט את מלאכתו"
(רע"א (עליון) 8566/14 אבי גרבלי נ' עיריית אשדוד (5.5.2015).

כבוד השופט מזוז הוסיף וקבע כי חידוש תביעה לאחר מחיקתה לא רק שאינה בהתאם לסדרי הדין הנהוגים אלא שיש בה משום "חסכון" לתובע, שלא בצדק, מתשלום אגרה הכרוכה בהגשת תביעה חדשה. הדברים יפים גם לעניננו.

10. ערה אני לכך שסדרי הדין בבתי הדין מיוחדים הם ואף חוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט - 1969 מותיר לו מרחב פעולה בעניינים אלה (ראו: סעיף 33). כך ברור הוא כי אין להתעלם מהמיוחד שבבית הדין לעבודה ובנושאים המתבררים בו. עם זאת ובנסיבות של תיק זה דעתי היא, כי יש לנהוג בהתאם להלכה שנקבעה בבית המשפט העליון. זאת ועוד. סבורני כי מערכת בתי המשפט ובכללה גם בית הדין לעבודה אינה יכולה לשאת משיכת הליכים לבלי קץ ואין בית הדין נדרש לשמש 'שרות תזכורת' לצדדים להליך ולצורך בקידומו היעיל ובמועדים שקצב. כך, עומס עבודה במשרדי בא כוח התובע אינם טעם המצדיק את ביטול פסק הדין אשר ניתן לאחר התראות חוזרות.

11. אזכיר כי מחיקת התביעה אינה נועלת את שערי בית הדין בפני
התובע ואף אין מניעה עקרונית כי אם יחודש ההליך ימשיך להתברר מהמקום בו הופסק.

12. סוף דבר – על יסוד כל האמור, הבקשה נדחית.
בנסיבות העניין המיוחדות החלטתי כי נכון יהיה שכל צד יישא בהוצאותיו.


ניתנה היום, ט"ו תמוז תשע"ה,
(
02 יולי 2015), במעמד הצדדים ותישלח אליהם.











סעש בית דין אזורי לעבודה 4227-03/13 מוהנד אבו אלהווא נ' אלי אלקיים (פורסם ב-ֽ 02/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים