Google

יצחק גרשון - מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב, מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ

פסקי דין על יצחק גרשון | פסקי דין על מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב | פסקי דין על מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים |

3775-07/15 המד     08/07/2015




המד 3775-07/15 יצחק גרשון נ' מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב, מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ








בית הדין הארצי לעבודה


המ"ד 3775-07-15




יצחק גרשון

התובע בבית הדין האזורי

-
1.מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב

2.מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ

הנתבעות בבית הדין האזורי
בשם התובע בבית הדין האזורי – עו"ד גדעון נתיב
בשם הנתבע 1 בבית הדין האזורי – עו"ד נטע בראל
בשם הנתבע 2 בבית הדין האזורי – עו"ד אורן מילדוורט



החלטה

הנשיא יגאל פליטמן
1.
ביום 18.1.15 הגיש התובע לבית הדין האזורי בבאר שבע תביעה לתשלום פיצוי בגין הפסד כספי שנגרם לו עקב שינוי תכנית הפנסיה שלו, וכמפורט בכתב התביעה (ק"ג 8118-01-15; להלן - התובענה).

2.
ביום 22.6.15 הגישה הנתבעת 1, מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב
(להלן - המדינה) בקשה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד – 1984. בבקשה הובהר כי

בא כוח התובע בבית הדין האזורי הוא עו"ד גדעון נתיב
(להלן - עו"ד נתיב), אשר שימש כנציג ציבור בבית הדין האזורי עד ליום 4.10.14.
המדינה ביקשה את העברת הדיון בתובענה לבית דין אזורי אחר, מאחר שלא חלפה שנה מאז סיום כהונת עו"ד נתיב כנציג ציבור, בהתאם לקבוע בכללי ההתנהגות והאתיקה של נציגי ציבור בבתי הדין לעבודה.

3.
לאור האמור, הורתה הרשמת רחל גרוס, בהחלטתה מאותו היום, כי התיק יועבר לנשיאת בית הדין האזורי בבאר שבע למתן החלטה בדבר העברת התיק לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, אשר יקבע היכן תידון התובענה. עוד נקבע כי הצדדים יודיעו עד ליום 29.6.15 לאיזה בית דין הם מבקשים להעביר את התיק, במידה ויועבר לבית דין אחר.

4.
ביום 25.6.15 הודיעה נתבעת 2, מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ
, כי היא משאירה ההחלטה, לעניין העברת הדיון בתובענה, לשיקול דעת בית הדין. התובע הודיע, ביום 28.6.15, כי הוא מסכים להעברת התובענה לדיון בבית הדין האזורי בתל אביב - יפו.

5.
על רקע האמור הורתה נשיאת בית הדין האזורי, השופטת אורלי סלע, ביום 30.6.15, כדלקמן:
"... 3. משטרם חלפה שנה מאז סיום כהונתו של עו"ד נתיב ולאור ההנחיות הנוהגות בעניין זה, מועבר התיק לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן
, על מנת שיקבע את מקום השיפוט בתביעה.
4.
הצדדים נתבקשו להודיע היכן מבקשים הם לקיים את הדיון אם יועבר לבית דין אחר.
התובע הודיע שהוא מבקש שהתביעה תתברר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. הנתבעת 2 הודיעה שהיא משאירה את ההחלטה לשיקול דעת בית הדין. המדינה, על אף חלוף המועד, לא הגישה הודעה מטעמה.

6.
ביום 30.6.15 הודיעה המדינה, לבית הדין האזורי בבאר שבע, כי היא משאירה לשיקול דעת בית הדין את ההחלטה בדבר מקום השיפוט אליו יועבר הדיון בתובענה.

הכרעה
7.
לאחר שנתתי דעתי לחומר שהובא לפניי, נחה דעתי כי יש להורות על העברת הדיון בתובענה לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו.

8.
בהתאם לכלל ל"ג(1)(ב) לכללי ההתנהגות והאתיקה של נציגי הציבור בבתי הדין לעבודה (נוסח מאי 2011) "בבית הדין לעבודה בו שימש נציג ציבור, רשאי עורך הדין לייצג צד, במסגרת הוראות הדין ולפיהן, ובלבד שחלפה שנה מיום שהסתיימה תקופת מינויו ולא הגיש מועמדות למינוי מחדש או מיום שהסתיימו כלל ההליכים בהם השתתף כחבר מותב, על פי המוקדם שבין השניים".

9.
לפיכך, ומשעו"ד גדעון נתיב
סיים את כהונתו כנציג ציבור בבית הדין האזורי בבאר שבע ,אליו הוגשה התובענה, רק ביום 4.10.14, מן הראוי כי הדיון בתובענה יועבר לבית דין אחר. זאת, לשם הסרת חשש לניגוד עניינים, ולו נחזה, ולפגיעה במראית פני הצדק, הנובעים מייצוג צד לתיק בבית הדין, על-ידי עורך-דין ששימש כנציג ציבור באותו בית דין בסמיכות זמנים, וכקבוע בכללי האתיקה של נציגי הציבור.

10.
השלב שבו נמצא בירור התביעה מתווסף אף הוא למכלול השיקולים שעה שמתעורר הצורך בהעברת מקום דיון. בענייננו, טרם התקיים כל דיון בתובענה. לפיכך, משבירור התובענה נמצא בשלב מקדמי, לא יהיה בהעברתה לבית דין אזורי אחר משום פגיעה ממשית בבעלי הדין או הכבדה יתרה עליהם. זאת, במיוחד בנסיבות העניין, משהצדדים אינם מתנגדים להעברת הדיון בתביעה לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו, כאמור.

11.
סוף דבר

– לאור כלל האמור לעיל, ומתוקף סמכותי הקבועה בסעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 החל בבית הדין לעבודה מכוח סעיף 39 לחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969, הריני מורה בזאת כי תיק ק"ג 8118-01-15 יועבר מבית הדין האזורי בבאר שבע לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו, לשם המשך הדיון בהליך באופן שתקבע הנשיאה אפרת לקסר.


ניתנה היום,
כ"א תמוז תשע"ה (08 יולי 2015) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.














המד בית הדין הארצי לעבודה 3775-07/15 יצחק גרשון נ' מדינת ישראל - הקריה למחקר גרעיני נגב, מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים