Google

אברהם לחיאני - מדינת ישראל נציבות שירות המדינה, ג'מאל הינו

פסקי דין על אברהם לחיאני | פסקי דין על מדינת ישראל נציבות שירות המדינה | פסקי דין על ג'מאל הינו |

7781-07/12 פה     12/07/2015




פה 7781-07/12 אברהם לחיאני נ' מדינת ישראל נציבות שירות המדינה, ג'מאל הינו








בית דין אזורי לעבודה בחיפה

פ"ה 7781-07-12

12 יולי 2015
לפני:
כב' השופטת עפרה ורבנר


התובע
:

אברהם לחיאני
ע"י ב"כ עוה"ד מאיר לחן ואח'

-

הנתבע

ים
:
1

.
מדינת ישראל

- נציבות שירות המדינה
(ע"י עו"ד בראל


-
פרקליטות מחוז חיפה)
2

.
ג'מאל הינו
ת.ז. 058539172
ע"י ב"כ: עו"ד דיאן קשקוש

החלטה

1.
בפסק דינו של בית הדין הארצי בתיק ע"ע 27396-07-13 (פס"ד מ-26.5.14), נקבע, כי פסק הדין אשר ניתן בעניינו של התובע בתאריך 9.6.13, בתיק שלפנינו, יעמוד בתוקפו, למעט הצורך בהשלמת הבירור בכל הקשור למילוי מכסת אחוז בני המיעוטים נושאי משרה ניהולית במשרד הפנים.
בית הדין הארצי הבהיר, כי בין הצדדים נטועה מחלוקת באשר לדרגת המשרה שהינה שוות ערך למשרה ניהולית במשרד הפנים, וכן בשאלה, האם מומש היעד של 10% ממשרות הניהול במשרד הפנים, שתאויישנה ע"י אוכלוסית בני המיעוטים, ולצורך כך העניין מוחזר לבית הדין האזורי, אשר אמור להכריע בעניין, ולא נציבות שירות המדינה
.

2.
בעקבות החלטת בית הדין הארצי, נשמעה לפנינו עדותו של מר רונן שפירא, שהינו ראש אגף בכיר בנציבות שירות המדינה
.
במהלך הדיון ניתנה על-ידינו החלטה, כי על המדינה/הנתבעת להמציא את הדו"חות הרלוונטיים לשנת עריכת המכרז - 2012, באשר לייצוג הולם, וכן לציין בהודעתה, האם האחוזים המפורטים בהתייחס למשרד הפנים, לרבות רשות האוכלוסין וההגירה, כוללים גם אימאמים (אנשי דת).


כמו כן, הצהירה ב"כ הנתבעת מדינת ישראל/נציבות שירות המדינה
, כי תוגש רשימה, באשר לזהות המשרות הנכללות בהגדרת משרות ניהוליות, בתצהירו של מר רונן שפירא (שהוגדרו במתח דרגות מדרגה 39 ועד דרגה 41, בדירוג המח"ר), והחלטה בעניין ניתנה בהתייחס לנתונים בשנת 2012.

3.
הנתבעת-מדינת ישראל הגישה בתאריך 6.5.15, הודעה אליה צורפה טבלת משרות במשרד הפנים ברמה 39-41 ומעלה, נכון לחודש אוגוסט 2012, הן בהתייחס למשרד הפנים ללא רשות ההגירה, והן בהתייחס למשרד הפנים עם רשות ההגירה, ובלא לקחת בחשבון את האגף לעדות לא יהודיות במשרד הפנים, שאיוש המשרות בו פורט לחוד בנספח 2 להודעה.

הודעת המדינה התייחסה למשרות ניהול בדירוג 39-41 בדירוג המח"ר, ולמשרות מקבילות להן בדירוגים אחרים (כגון דירוג מינהלי וכד').
כמו כן, צרפה הנתבעת-המדינה עותק מלא של דו"ח נציבות המדינה לשנת 2012, לעניין ייצוג הולם לבני האוכלוסיה הערבית, לרבות הדרוזים והצ'רקסים בשירות המדינה.
נציין, כי חודש אוגוסט 2012, הינו החודש שבו ניתנה החלטת נציב שירות המדינה בנוגע לביטול החלטת ועדת המכרזים וכינוס ועדה בהרכב חדש (עיין ס' 10 לפסק-הדין מ-9.6.13).

4.
לאחר הגשת הודעת המדינה, הגיש התובע תגובתו ובה טען, כי הודעת המדינה אינה מובנת ואין בה כדי ליתן מענה לבירור הנתונים בשאלה, האם 10% ממשרות הניהול במשרד הפנים היו מאויישות ע"י בני האוכלוסיה הערבית הדרוזית והצ'רקסית, במועד הרלוונטי.
התובע טען, כי בהודעת המדינה לבית הדין קיים מדרג של דרגות לתפקיד, ולא צויינה הדרגה בפועל של אותו אדם המאייש את המשרה הניהולית.
עוד ובנוסף טען התובע, כי הנתבעת-המדינה המציאה את הנתונים נכון לחודש אוגוסט 2012, כאשר, לטענתו, הנתונים הרלוונטיים היו צריכים להיות בהתייחס לחודש אפריל 2012, או נובמבר 2011, שהינם מועדי זכייתו של התובע במכרז.

5.
התובע אף העלה טענה, כי הנתבעת לא לקחה בחשבון דרגות ניהוליות של משרות דתיות של אימאמים וכהני דת דרוזים המסווגים כעובדי משרד הפנים, ולטענתו, היה עליה לעשות כן.

6.
אינני מוצאת מקום לטענותיו של התובע, בכל הקשור להמצאת הנתונים נכון לחודש אוגוסט 2012, שהינו המועד בו קיבל נציב שירות המדינה את החלטתו בדבר ביטול וזכיית התובע בכינוס ועדת בוחנים בהרכב חדש, כאשר בהתייחס לאותו מועד, נבחן הפגם בנוגע לאי לקיחה בחשבון של עניין העדפה
המתקנת.
באשר לטענות התובע בנוגע לציון מתח הדרגות, ולא הדרגה הספציפית שהיתה למי שמילא את התפקיד נכון לחודש אוגוסט 2012, וכן בהתייחס לטענות התובע, כי דרגה 42 ומעלה אינה אמורה להילקח בחשבון בגדר משרה ניהולית, וכן בהתייחס לטענת התובע, כי יש לקחת בחשבון גם נושאי משרות ניהוליות של נושאי משרה דתית, כחלק מאותם 10% לעניין העדפה המתקנת, תגיב המדינה/הנתבעת תוך 10 ימים מקבלת החלטה זו, ותבהיר:
א.
מדוע יש לקחת בחשבון, לגרסתה, גם דרגה 42 ומעלה בדירוג המח"ר, ומקבילותיהם בדירוגים אחרים (מהנדסים, מינהלי, משפטנים וכד');
ב.
האם היא סבורה, כי אין לקחת בחשבון בעלי דרגה ניהולית במשרות דתיות, ומדוע; וזאת תוך התייחסות לרציונאל בצורך בביצוע העדפה מתקנת.

7.
לאחר הגשת הבהרת המדינה, יגישו הצדדים סיכומים כדלקמן:

א.
התובע עד לתאריך 6.9.15;

ב.
הנתבעת 1 והנתבע מס' 2 עד לתאריך 15.10.15.
העתקי הסיכומים ישלחו ישירות ישירות בין הצדדים.

8.
מעקב בתאריך 20.10.15.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשע"ה,
(
12 יולי 2015), בהעדר הצדדים.
מזכירות ביה"ד תשגר החלטה זו בפקס' ידני לצדדים.








פה בית דין אזורי לעבודה 7781-07/12 אברהם לחיאני נ' מדינת ישראל נציבות שירות המדינה, ג'מאל הינו (פורסם ב-ֽ 12/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים