Google

שמעון סעדיה מעזוז - איה טל, נגה אנטלר

פסקי דין על שמעון סעדיה מעזוז | פסקי דין על איה טל | פסקי דין על נגה אנטלר |

31421-02/15 תק     02/08/2015




תק 31421-02/15 שמעון סעדיה מעזוז נ' איה טל, נגה אנטלר








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 31421-02-15 מעזוז נ' טל ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת
סיגל דומניץ סומך


תובע

שמעון סעדיה מעזוז


נגד


נתבעים

1.איה טל

2.נגה אנטלר




פסק דין



1.
לפני תביעה לפיצוי בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכבו של התובע בתאונה מיום 19.1.15.

2.
בהתאם לנטען בכתב התביעה, ביום 19.1.15 נסע התובע ברכב ברחוב נתן ילין בתל-אביב, כשהנתבעת 1 (להלן: "הנתבעת"), שנסעה ברכב מ.ר. 89-946-61, לא נקטה בזהירות הנדרשת ופגעה בצדו הימני של רכב התובע, תוך גרימת נזק לדלתות, לכנף האחורי ועוד. לכתב התביעה צורפה חוות דעת שמאי שלפיה נגרם נזק לחלקו הימני של הרכב, לרבות כנף אחורי ימני ומגן אחורי. כמו כן, צורפה חשבונית בגין שכר טרחת השמאי, חשבונית בגין עבודות וחלפים ברכב, אישור מטעם הביטוח על היעדר תביעות ותמונות הנזק שנגרם לרכב.

3.
בכתב ההגנה נטען כי התאונה אירעה שעה שרכב הנתבעות חצה צומת רחובות, כשלפתע הגיח רכב התובע במהירות גבוהה, מבלי לציית לתמרור עצור המוצב בכיוון נסיעת התובע, התפרץ לצומת תוך כדי פנייה שמאלה ופגע ברכב הנתבעות. לפיכך טוענות הנתבעות כי התובע הוא שגרם לתאונה.

4.
בדיון שלפני העיד התובע. התובע הסביר כי פנה שמאלה מרחוב גרשון לרחוב נתן ילין, שם הוצב תמרור עצור. התובע טען כי עצר בקו העצירה ולאחר מכן נכנס לצומת בזהירות, עבר את הצומת והגיע למעבר החציה, אז הרגיש שמישהו פגע בו. לטענת התובע, כשפנה שמאלה ואף כשנכנס לצומת, לא היה רכב בצד ימין והנתבעת הגיחה באופן פתאומי.

5.
התובע הדגים את אירוע התאונה באמצעות מכוניות משחק, וכן הגיש לעיוני תמונות צבעוניות של רכב הנתבעת ושל הצומת בה אירעה התאונה.

6.
הנתבעת בעדותה חזרה על האמור בכתב ההגנה, והוסיפה כי יצאה בהילוך אחורי ממוסך "צמרת", המצוי בסמוך לצומת בו אירעה התאונה, ולאחר שנסעה כ- 30 עד
100 מטר - הגיח התובע מצד שמאל. לטענת הנתבעת, התובע לא עצר בתמרור עצור והיא ראתה אותו לראשונה כשפנה שמאלה. הנתבעת הדגימה את אירוע התאונה באמצעות מכוניות משחק.

7.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בצרופותיהם, בדו"ח השמאי, בתמונות שהוגשו לעיוני על ידי שני הצדדים והתרשמתי מהעדויות והראיות אשר הוצגו בפני
י, לרבות הדגמת אירוע התאונה באמצעות רכבי משחק, כל צד בהתאם לגרסתו, ולאור נטלי הראיה, הגעתי למסקנה כי דין
התביעה להידחות. ולהלן טעמיי.

8.
במקרה המונח בפני
י, שוכנעתי כי מירב האחריות לאירוע התאונה רובצת לפתחו של התובע.

9.
מהתמונות שהוצגו בפני
ומעדויות הצדדים עולה, כי בכיוון נסיעתו של התובע היה מוצב תמרור עצור, אשר משמעותו כפולה: עצירה לפני התמרור בקו העצירה ומתן זכות קדימה לכלי הרכב העוברים בצומת. מעדותו של התובע עולה, כי בהיכנסו לצומת לא הבחין ברכבה של התובעת. עובדה זו מעידה, כשלעצמה, כי התובע לא נקט במידת הזהירות הראויה ולא ווידא, טרם כניסתו לצומת, אף לאחר קו העצירה, כי הצומת פנוי וכי ניתן להשלים את הפנייה בבטחה.


ובמילים אחרות, גם אם עצר התובע בקו העצירה, עובדה שבחלוקת בין הצדדים, שדה הראייה שלו בקו העצירה היה מוגבל. לפיכך, היה על התובע, כאשר הוא מגיע לצומת בו עליו לתת זכות קדימה לבדוק כראוי אם הצומת פנוי בטרם יחל בפני
יה שמאלה. אם היה פועל כך התובע יכול היה ואף חייב היה להבחין ברכבה של התובעת טרם כניסתו לצומת.

10.
זכות הקדימה בכניסה לצומת הייתה של התובעת. התובעת העידה, כי התאונה התרחשה עת הגיח רכבו של התובע מבלי לעצור בתמרור עצור ונכנס לנתיב נסיעתה. עדות הנתבעת הייתה אמינה והינה מתיישבת עם מיקומי הנזק ברכבים כפי שהם משתקפים בתמונות שהוצגו לעיוני. גם מקום התאונה, על מעבר החצייה בסמוך לאחר הצומת, כעולה מהתמונות שהוצגו לעיוני, מחזק את גרסת הנתבעת, כי בעת פנייתו של התובע שמאלה, היה עליו להבחין ברכבה ולהימנע מכניסה לצומת.





11.
לא סבירה בעיני טענת התובע, כי עצר את רכבו בתמרור עצור ונכנס בזהירות לצומת ולא הבחין ברכבה של התובעת טרם הפגיעה, שהרי לנוכח מקום התאונה אין מחלוקת שהנתבעת חצתה בנסיעה את הצומת כולה עד לפגיעת רכבה ברכבו של התובע אשר נסע מרחק קצר יותר בפני
יתו שמאלה. בנסיבות אלה, בידי התובע היתה האפשרות והחובה למנוע את התאונה ולפיכך, עליו מוטלת מירב האחריות לקרות התאונה.


12.
בנסיבות אלה, ולאור האמור לעיל, מצאתי כי דין תביעתו של התובע להידחות.

13.
אשר על כן, הנני מורה על דחיית התביעה.

14.
אני מחייבת את התובע לשלם לנתבעות, ביחד ולחוד, הוצאות בסך של 300 ₪ אשר ישולמו בתוך 30 יום מהיום שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום.

ניתן היום,
י"ז אב תשע"ה, 02 אוגוסט 2015, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 31421-02/15 שמעון סעדיה מעזוז נ' איה טל, נגה אנטלר (פורסם ב-ֽ 02/08/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים