Google

חליל נגם - קפה סעדי בע"מ, ליימן שליסל בעמ, עדין בע"מ ואח'

פסקי דין על חליל נגם | פסקי דין על קפה סעדי | פסקי דין על ליימן שליסל בעמ | פסקי דין על עדין ואח' |

39592-12/14 תצ     07/09/2015




תצ 39592-12/14 חליל נגם נ' קפה סעדי בע"מ, ליימן שליסל בעמ, עדין בע"מ ואח'








בית המשפט המחוזי בירושלים


07 ספטמבר 2015
ת"צ 39592-12-14 נגם נ' ליימן שליסל בעמ
ואח'





בפני

כב' השופטת
תמר בזק רפפורט


המבקש

חליל נגם


נגד


המשיבות

1.קפה סעדי בע"מ
2.ליימן שליסל בעמ
3.עדין בע"מ
4.גרוס אנד קו. יו קו בע"מ

5. גורי ע.ע.ע. בע"מ
6. יעד ממתקים בע"מ
משיבות 4 ו-6 ע"י ב"כ עו"ד יעקב בובליל
7.סוגת תעשיות בע"מ
8.גלידות אריזונה (2008) בע"מ
9.פיאנטס ישראל בע"מ
10.עוגת בוקר שוקולד




פסק דין
(בעניין משיבות 4 ו-6)

בפני
י שתי בקשות משותפות ומוסכמות מטעם הצדדים, להסתלקות מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, בכל הנוגע למשיבות מס' 4 ו-6 (להלן-
המשיבות
), לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן –
החוק
).
1.
ביום 23.12.14 פנה המבקש בתובענה ובבקשה לאשרה כייצוגית (להלן –
בקשת האישור
), שעניינה הפרת הוראות תקנות בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי), התשנ"ג-1993 (להלן –
התקנות
). על פי הנטען בתובענה ובבקשת האישור, שיווקה המשיבה 4 שוקולד חלב, ומשיבה 6 שיווקה מטיף נוגט וקרמל מצופה שוקולד חלב
(להלן –
המוצר
ו/או
המוצרים
), כאשר על גבי אריזותיהם לא סומנה תכולת חומצות שומן טראנס, כנדרש בתקנות.
2.
לאחר הגשת התובענה ובקשת האישור, ובטרם הגשת כתב תשובה מטעם המשיבות, הגיש המבקש בקשה מוסכמת להסתלקות מן התובענה הייצוגית בכל הנוגע למשיבות אלה. בבקשת ההסתלקות נאמר כי המשיבות מתחייבות לתקן את אריזות המוצרים תוך 30 יום, ולסמן כי אינם מכילים שומן טראנס, לפי הנדרש בתקנות.
3.
הצדדים נתבקשו לתמוך את הנתונים העובדתיים באשר לתכולת שומן הטראנס במוצרים בתצהירים מטעם המשיבות.

ביום 30.8.15 הוגשה מטעם משיבה 6 תצהירו של מר דוד זריהן, מנהל המכירות במשיבה 6, אשר הצהיר כי בהתאם לבדיקות שצורפו לתצהיר המוצר אינו מכיל שומן טראנס כלל.

ביום 3.9.15 צורף תצהירו של מר דוד זריהן, מנהל שיווק במשיבה 6, אשר הצהיר כי המשיבה 6 משווקת את הממתקים המיובאים לארץ על ידי משיבה 4, ובשם שתי המשיבות הצהיר כי המוצר "שוקולד חלב" מכיל פחות מ- 0.5 גרם שומן טראנס למאה גרם מוצר. לתצהירו צורפו בדיקות מעבדה. עוד הצהיר כי תוך 30 יום יחלו המשיבות
לשווק את המוצר באריזה אשר תסומן בהתאם לתקנות.

4.
הצדדים הסכימו על הסתלקות מן התובענה בכל הנוגע למשיבות, מבלי שיהא בבקשת הסתלקות זו כדי ליצור מעשה בית-דין ביחס לשאר חברי הקבוצה.
5.
בנוסף הוסכם, כי המשיבות ישלמו למבקש גמול בסך 1,000 ₪, ויישאו בשכר עורכי דינו בסך של 25,000 ₪ בתוספת מע"מ כדין. כפי שהובהר בבקשה, פרט לסכומים אלה לא קיבלו המבקש ובאי כוחו, ואף לא יקבלו בעתיד, במישרין או בעקיפין, כל טובת הנאה או תמורה בקשר להסתלקותם מבקשת האישור בכל הנוגע למשיבות, ואף תצהירים מתאימים צורפו.
6.
עוד הוסכם בין הצדדים, שלא יהא צורך בפרסום מודעה בדבר הסתלקות מן התובענה.
דיון

7.
לאחר שעיינתי בבקשת ההסתלקות, בתצהירי המשיבות, בבקשת האישור ובתובענה, הגעתי לכלל מסקנה, כי יש לאשר את הבקשה שכן המוסכם בה סביר והולם את נסיבות העניין.
8.
מן התצהירים שצורפו לבקשות ההסתלקות, ומן הבקשות עצמן עולה כי אין שומן טראנס במוצרים, וכי הפגם בסימון אריזות המוצרים יתוקן מיד בסמוך לאחר אישור בקשת ההסתלקות. בהתחשב בהתחייבות המשיבות לתקן את הפגם בסימון המוצרים, ולפעול להוספת הסימון התזונתי באשר לתכולת חומצות שומן הטראנס על גב אריזות המוצרים שהן משווקות, כנדרש בתקנות – תיקון אשר נודע לו תועלת לציבור הצרכנים – ההסכמה בין הצדדים בדבר תשלום גמול למבקש ושכר טרחה לבאי כוחו, סבירה אף היא.
9.
נוכח השלב המוקדם של ההסתלקות – עוד בטרם הוגשה תשובה מטעם המשיבות, ומשאין ההסתלקות יוצרת מעשה בית דין החוסם מי מחברי הקבוצה לפנות לבית המשפט בעתיד, במקרה שבו ייטען כי נגרם לו נזק בר פיצוי או כי לא תוקן סימון המוצרים, איני רואה מקום להורות על פרסום מודעה בדבר בקשת ההסתלקות (ראו: ת"צ (מחוזי-מרכז) 24356-04-10
הר עוז נ' כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ
(פורסם במאגרים, 22.12.10)).
10.
אשר על כן, אני מאשרת את הסתלקותם של המבקש ובאי כוחו מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית ומן התובענה הייצוגית דנן, ומורה על מחיקת בקשת האישור ביחס למשיבות, בהתאם להוראות סעיף 16(ד)(5) לחוק. כמו כן, נדחית תביעתו האישית של המבקש נגד המשיבות, וניתן תוקף של

פסק דין
להתחייבותו ולהתחייבות באי כוחו, שלא להיות מעורבים בעתיד בניהול תובענות דומות נגד המשיבות בגין אותה עילה, כאמור בסעיף 14 לבקשות ההסתלקות.
11.
כדי לוודא כי התחייבותן של המשיבותה לסמן את המוצרים בהתאם לדרישות התקנות, אכן יוצאת אל הפועל, וכי הגמול ושכר הטרחה משולמים על יסוד תועלת ממשית שצמחה לחברי הקבוצה, אני מורה כי הגמול ושכר הטרחה ישולמו בעוד 30 יום, בכפוף לאישור בית המשפט, ולאחר שב"כ המבקש יודיע לבית המשפט בהודעה הנתמכת בתצהיר, כי הוא ו/או המבקש בדקו ומצאו כי התחייבותן של המשיבות מקוימת במלואה. לתצהיר יצורפו אריזות המוצר המתוקנות.
ב"כ המבקש ימסור למנהל בתי המשפט הודעה מתאימה בדבר מחיקת בקשת האישור ודחיית תביעתו האישית של המבקש נגד משיבות 4 ו-6, וזאת לצורך רישום בפנקס תובענות ייצוגיות.



ניתן היום,
כ"ג אלול תשע"ה, 07 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.














תצ בית משפט מחוזי 39592-12/14 חליל נגם נ' קפה סעדי בע"מ, ליימן שליסל בעמ, עדין בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 07/09/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים