Google

עבד אל עזים מוסטפא, מוסטפא עבד אמג'יד - עבד אל חמיד מוסטפא, עבד אלאלאה מוסטפא, עבד אלעזיז מוסטפא ואח'

פסקי דין על עבד אל עזים מוסטפא | פסקי דין על מוסטפא עבד אמג'יד | פסקי דין על עבד אל חמיד מוסטפא | פסקי דין על עבד אלאלאה מוסטפא | פסקי דין על עבד אלעזיז מוסטפא ואח' |

11660-10/10 א     30/09/2015




א 11660-10/10 עבד אל עזים מוסטפא, מוסטפא עבד אמג'יד נ' עבד אל חמיד מוסטפא, עבד אלאלאה מוסטפא, עבד אלעזיז מוסטפא ואח'








בית משפט השלום בקריות



ת"א 11660-10-10 מוסטפא ואח'
נ' מוסטפא ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופט
נאסר ג'השאן


תובעים

1.עבד אל עזים מוסטפא

2.מוסטפא עבד אמג'יד


נגד


נתבעים

1.עבד אל חמיד מוסטפא

2.עבד אלאלאה מוסטפא

3.עבד אלעזיז מוסטפא

4.רימה בסל

5.אח'ואנה דיראוי

6.פלסטין מוסטפא

7.עיד ג'מילה

8.לטיפה פאעור




פסק דין



1.
הצדדים הגישו הסכם שיתוף, ביקשו ליתן לו תוקף של

פסק דין
וביקשו להכריע בשאלה היחידה שנותרה במחלוקת- והיא נוגעת למרפסת המערבית בדירת הקרקע במבנה הכולל את הדירות א', ב' ו- ג'.

2.
הצדדים הביאו את תולדות הסכסוך במבוא להסכם השיתוף לרבות ההחלטה שניתנה ע"י כבוד השופטת אטיאס ביום 27.11.2013 ואיני מוצא מקום להוסיף על אשר הביאו הצדדים במבוא להסכם השיתוף.

3.
הצדדים הביאו בפני
בית המשפט הסכם שיתוף חתום והודיעו, כפי שהודיעו בישיבת יום 24.11.2014, כי מסכימים הם כי הנכס מושא ההסכם יתנהל לפי הסכם השיתוף ולפי האמור בו, וכי המחלוקת היחידה בין הצדדים היא בדבר השימוש במרפסת המערבית בקומת הקרקע הצמודה לדירות א' ו – ג'.




4.
בעניין זה, הביאו הצדדים טענותיהם בפני
המומחה שמינה בית המשפט מר סוהיל זידאן, אשר ערך, לבקשת בית המשפט, שני תשרטים, הראשון שכונה "הצעה מס' 1"
המקבלת טענת התובעים, ומייחדת את המרפסת (לרבות כל שטח "הכיפה") לדירה א' (היא הדירה הצפונית) שאמור התובע מס' 2 לקבל עפ"י הסכם השיתוף. עפ"י השתריט השני, ובו מועלית בקשת הנתבע מס' 3 (שכונתה "הצעה מס' 3") חולקה המרפסת לשני חלקים באופן שהקו המפריד בין שני חלקי המרפסת מהווה
המשך לקו המפריד בין שתי הדירות (הדרומית והצפונית). למעשה, עפ"י הצעה זו, לה טוען הנתבע מס' 3 , תחלוק "כיפת" המרפסת לשני חלקים שווים, באופן שהחלק הצמוד לדירה הצפונית יוצמד לה והחלק הצמוד לחלק הדרומי יוצמד לדירה זו ואת המרפסת יחצה קו המהווה המשך לקו החוצץ בין שתי הדירות (ראו ההבדל שין שני התשריטים).

3.
לאחר שעיינתי בחוות דעת המומחה, בתשריטים, שמעתי טענות הצדדים, ולאחר שערכתי ביקור במקום והתרשמתי מן הסביבה אני מאמץ תשריט המכונה "הצעה מס' 3" המחלק את כיפת המרפסת לשני חלקים; ולהלן נימוקיי:

א.
ראשית, מדובר בהסדר לצרכי הסכם השיתוף בלבד ואין בו כדי להקנות זכויות קנייניות במרפסת. על כן אין די בטענות התובעים או מי מהם כי הם בנו את המרפסת כדי להוות משקל מכריע בהחלטתי. כאמור, מאחר ומדובר בהסדר לצרכי הסכם השיתוף לתקופה קצובה בחרתי להתייחס לשיקולי הנוחיות של הצדדים ואיזנתי עפ"י מאזן הנוחיות, משמעות כל אחת מן ההצעות שערך המומחה ואת "הנזק" שהיא גורמת לכל אחד מן הצדדים.

ב.
כאמור, שתי הדירות שבקומת הקרקע חולקו עפ"י הקו המפריד ביניהן. בצמוד לקיר זה, קיימת דלת יציאה מן הדירה הדרומית אל "כיפת" המרפסת. קבלת הצעה מס' 1 משמעותה תהיה ביטול דלת זו, ועל כן כדי שדיירי הדירה הדרומית יוכלו לצאת מדירתם לכיוון מערב (לכיוון מרפסת שבשירותם בחלק הדרומי אל הבניין), יהיה עליהם להעתיק את מקם הדלת של חשבון חלון שנמצא במקום ובכך יוותר חדר שינה ללא חלון ודיירי הדירה הדרומית ייאלצו להשקיע כספים וייאלצו לישון בחדר ללא חלון לכיוון מערב.

ג.
בנוסף, לא מצאתי כל סיבה שהדירה הדרומית שסומנה ג' תיוותר ללא מרפסת מערבית או ללא חלון לכיוון מערב.

ד.
נתתי דעתי לעובדה כי הכניסה המזרחית של הדירה הצפונית תבוטל ויהיה צורך לפתוח פתח כניסה מכיוון מערב. לא מצאתי, כי אימוץ הצעה מס' 3 עלול לטרפד הסדר זה או לפגוע בפרטיות של דיירי הדירה הצפונית.

4.
לאור האמור לעיל, הנני מאשר הסכם השיתוף ונותן לו תוקף של

פסק דין
בכפוף לסעיף 17 להסכם השיתוף וכן בכפוף לאמור לעיל בדבר קבלת הצעה מס' 3 .

5.
אין צו להוצאות.

6.
המזכירות תסגור את התיק.






ניתן היום,
י"ז תשרי תשע"ו, 30 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 11660-10/10 עבד אל עזים מוסטפא, מוסטפא עבד אמג'יד נ' עבד אל חמיד מוסטפא, עבד אלאלאה מוסטפא, עבד אלעזיז מוסטפא ואח' (פורסם ב-ֽ 30/09/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים