Google

תמים נאסר - משה פרדו, אורנה פרדו

פסקי דין על תמים נאסר | פסקי דין על משה פרדו | פסקי דין על אורנה פרדו |

64568-09/14 א     06/10/2015




א 64568-09/14 תמים נאסר נ' משה פרדו, אורנה פרדו








בית משפט השלום בפתח תקווה



ת"א 64568-09-14 נאסר ואח' נ' פרדו ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
3

בפני

כבוד השופטת
אשרית רוטקופף


מבקשים

תמים נאסר


נגד


משיבים

1. משה פרדו
2. אורנה פרדו



החלטה

1.
בפני
י בקשה מטעם התובע והנתבע שכנגד (להלן המבקש) למתן צו לגילוי ועיון במסמכים במסגרת ההליכים המקדמיים המתקיימים בין הצדדים.

2.
המבקש, קבלן לעבודות חשמל התקשר ביום 11/12/13 עם הנתבעים והתובעים שכנגד (להלן: המשיבים) בהסכם לפיו הזמינו האחרונים ביצוע עבודות חשמל שונות כחלק מבניית ביתם.

בין הצדדים ניטשות מחלוקות כספיות שמקורם בהסכם זה; בעוד שהמבקש עותר לקבלת מלוא התמורה המוסכמת לטענתו בגין העבודות שביצע על פי ההסכם בסך של 97,014 ₪, טוענים המשיבים שהמבקש הוא זה שחייב להם כסף בגין עבודה חלקית ולקויה ושגבה עבורה הרבה מעבר לשוויה. בתוך כך, עותרים המשיבים במסגרת תביעתם שכנגד, להחזר כספי, תיקונים נדרשים ופיצוי בגין עיכוב בבניית הבית בסך כולל של 29,005 ₪.

3.
במסגרת הבקשה דנן, עותר המבקש לקבלת מסמכים שונים אשר פורטו במסגרת סעיפים 3.2-3.4 למכתבו של בא כוחו מיום 1/6/15, וזאת בהמשך להצהרת המבקש בדיון הקד"מ מיום 12/5/15 ובקשתו של בא כוח המבקש בנדון במסגרת אותו דיון. לטענת המבקש, על אף שהמשיבים הביעו הסכמה להחלפה הדדית של מסמכים, הם מסרבים וממאנים לגלות את המסמכים שהתבקשו.

המשיבים טוענים מנגד כי כלל מסמכיהם הוצגו והעתק מהם הועבר אל ב"כ המבקש, וכי כפי הנראה המבקש לא טרח לקרוא את המכתב שצורף למסמכי הגילוי וכן לא טרח לעיין במסמכים כדבעי, כשחלף זאת בחר להגיש בקשת סרק זו.

4.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים להלן הכרעתי בדרישות השונות של המבקש:

א.
ההסכם בין המשיבים לקבלן/חשמלאי שהשלים את העבודות שהופסקו
; בבקשה עצמה צוין בסעיף 8 כי הסכם ההתקשרות האמור נכלל במסגרת תצהיר גילוי המסמכים, והסכם זה אף צורף כנספח מס' 1 לתשובת המבקש לתגובה. בנסיבות אלה, לא ברורה חזרתו של המבקש על דרישתו בעניין זה.

ב.
כל החשבוניות, קבלות ומסמכים הנוגעים לעבודות אותן ביצע הקבלן/חשמלאי שהשלים את העבודות שבוצעו על ידי המבקש והופסקו על ידי המשיבים
; התמיהה של המבקש "היכן החשבוניות בגין ההפרש" שבין החשבוניות על שמו של הקבלן המשלים לבין הסכם העבודה, הינה תמיהה שטיבה ראוי להישמע ולהיטען בהקשר הראייתי עת יתברר התיק לגופו; הוא הדין באשר לטענות של העדר הרלוונטיות של החשבוניות בתחומי האינסטלציה, האזעקה, מצלמות רשת מחשבים ועוד. מכל מקום, משעה שהמשיבים הדגישו כי המציאו את כלל המסמכים שיש בידיהם, אין מקום למתן החלטה בנדון. בישיבת הקד"מ הצהיר המשיב 1 אמנם כי למיטב זכרונו השלמת העבודות הסתכמה בסך של 50-60 אלף ₪, אולם הדגיש באותה נשימה כי הוא "מניח" שיש לו קבלות על עבודות אלה, ובכל מקרה הבהיר כי הדבר טעון מבחינתו בדיקה (ר' ע' 1 שו' 26-27 לפרו').

ג.
נספח להסכם ההתקשרות עם הקבלן/חשמלאי שהשלים את העבודות שהופסקו על ידי המשיבים, המפרט את העבודות שבוצעו על ידי הקבלן/חשמלאי שהשלים את העבודות שבוצעו על ידי המבקש והופסקו והסכום אשר נקבע בגין כל אחת מהן
; לא ברור לי בעניין זה מהיכן שואב המבקש את עצם קיומו של אותו נספח/מפרט, שעה שבהסכם בין המשיבים לקבלן המאוחר ששכרו, אין כל אזכור של נספח ו/או מפרט, שעה שפירוט הרכיבים מופיע תחת הכותרת "הצעה זו כוללת" בגוף ההסכם עצמו. לנספח זה אין גם זכר בתצהיר גילוי המסמכים של המשיב 1 מיום 13/7/15 (נספח 4 ב' לבקשה).


5.
לאור כל האמור, דין הבקשה להידחות.

6.
המבקש יישא בהוצאות המשיבים בסך כולל של 1,000 ₪.











ניתנה היום, כ"ג תשרי תשע"ו, 06 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 64568-09/14 תמים נאסר נ' משה פרדו, אורנה פרדו (פורסם ב-ֽ 06/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים